פיפ"א מצאה קורבן: השעתה את בקנבאואר למשך 90 יום

ארגון הכדורגל העולמי טען שה"קייזר" סירב לשתף פעולה עם החקירה לבחינת הבחירה בקטאר לאירוח מונדיאל 2022; ביטל הגעתו למונדיאל בברזיל

פרנץ בקנבאואר / צילום: רויטרס
פרנץ בקנבאואר / צילום: רויטרס

הכותרות סביב הבחירה של קטאר לאירוח מונדיאל 2022 ממשיכות להדהד. הפעם מצאה פיפ"א קורבן נוסף בסיפור, כשהודיעה בסוף השבוע באופן מפתיע וחסר תקדים על החלטתה להשעות מכל פעילות בארגון למשך 90 יום את פרנץ בקנבאואר, מגדולי שחקני גרמניה בכל הזמנים ומי שמכהן היום כאחד מראשי באיירן מינכן. מלבד ההשעיה של "הקייזר" מפיפ"א, הוא לא יוכל ליטול חלק בשום פעילות רשמית בבאיירן בשלושת החודשים הקרובים.

בקנבאואר, שלא יוכל לצפות במשחקים בברזיל מטעם פיפ"א (אלא רק כאוהד מהשורה) החליט בשל כך לבטל את הגעתו לטורניר גביע העולם.

הסיבה להשעיה: בפיפ"א טוענים כי בקנבאואר סירב לשתף פעולה עם הבדיקה של ועדת האתיקה, שבוחנת את החשדות סביב הבחירה של קטאר לאירוח מונדיאל 2022. בקנבאואר, היה בין 22 חברי הוועד המנהל של פיפ"א, כאשר הוועד הצביע בדצמבר 2010 בקטאר לאירוח הטורניר.

בקנבאואר, שבינתיים פרש מהוועד המנהל של פיפ"א במהלך 2011, בכל זאת נקרא לתשאול על-ידי ועדת הבדיקה מטעם פיפ"א, בחקירה אותה הוביל מייקל ג'יי גארסיה האמריקני. אגדת הכדורגל הגרמנית טען כי לא סירב לשתף פעולה עם הבדיקה, אלא רק ביקש שהשאלות יועברו אליו בשפתו (גרמנית) אחרי שהתקשה להבין את האנגלית. "הייתי מוכן לענות על כל השאלות, אבל הם שלחו לי אותם באנגלית, שלא יכולתי להבין אותה בתיק כל כך מורכב", אמר בקנבאואר לתקשורת. "אז ביקשתי מהם בנימוס שהריאיון ייערך בגרמנית, והם סירבו". בקנבאואר סירב להגיד אם בכלל הצביע לקטאר במהלך הבחירה ב-2010.

כזכור, בעקבות חשדות לשחיתות סביב הבחירה בקטאר לאירוח מונדיאל 2022, פתחה פיפ"א בחקירה לבדיקת הליך הבחירה.