מניה בתחתית? בעלי עניין רכשו מניות קומברס

רק בשבוע שעבר פרסמה חברת הטכנולוגיה דוחות חלשים לרבעון הראשון ■ החברה הבת לשעבר ורינט השלימה גיוס של 573 מיליון דולר בהון וחוב

 פיליפ טרטבול / צילום: מתוך אתר החברה
פיליפ טרטבול / צילום: מתוך אתר החברה

האם הדירקטורים ואנשי הפנים של קומברס, חושבים שעסקי החברה הגיעו לתחתית ומכאן יחול שיפור? בשבוע שעבר פרסמה חברת הטכנולוגיה את דוחותיה לרבעון הראשון ב-2014, והציגה תוצאות חלשות במיוחד: ההכנסות צנחו בכ-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 119 מיליון דולר, ובשורה התחתונה זינק ההפסד פי 4, לסך של 16.1 מיליון דולר.

התגובה של המשקיעים לדוח העגום לא איחרה לבוא, וביום שני שעבר נפתח המסחר במניית קומברס (סימול: CNSI) בירידה חדה של 11%. מדובר בדוח השני ברציפות בו מאכזבת קומברס את המשקיעים, ומתחילת השנה ספגה מנייתה נפילה של מעל 40%. בהמשך השבוע תיקנה מניית קומברס חלק מהירידה, וביום חמישי התבררה הסיבה:

מדיווחים שמסרה החברה לבורסת נאסד"ק, התברר כי בימים ד'-ה' רכשו שישה בעלי תפקידים בקומברס 132 אלף מניות של החברה, בהיקף כספי מצטבר של כ-3.2 מיליון דולר. מדובר בפעם הראשונה מאז החלה מניית קומברס להיסחר כחברה עצמאית (לא תחת חברת ההחזקות קומברס טכנולוג'י), שאנשים מתוך החברה מבצעים רכישה של מניותיה. בין רוכשי המניות ניתן למנות את הדירקטורים מתיו דרפקין והנרי נותהאפט, המנכ"ל פיליפ טרטבול, סמנכ"ל הכספים תומס סבול, ורועי לוריא, סגן נשיא בכיר בחברה.

המשקיעים התעודדו מהבעת האמון הזו מצד אנשי החברה, ומניית קומברס זינקה ביום שישי האחרון ב-7.7%, למחיר של 25.4 דולר - גבוה מזה בו נסחרה טרם פרסום הדוחות. כעת המשקיעים יצטרכו לקוות כי הבעת האמון של מנהלי קומברס תהיה מגובה גם בשיפור בתוצאות.

ורינט: חוב בריבית של 1.5% בלבד

בתוך כך, החברה הבת לשעבר של קומברס, ורינט, השלימה ביום שישי את הנפקות ההון והחוב עליהן דיווחה בשבוע שעבר. מפתחת המערכות האנליטיות לניהול וניתוח מידע, בניהול דן בודנר, מכרה 5 מיליון מניות (כ-9.2% מההון) במחיר של 47.75 דולר למניה, והשלימה גיוס הון בהיקף של 239 מיליון דולר. אם החתמים יבחרו לממש את אופציית ה"גרין שו" שלהם בחודש הקרוב, יתווספו לגיוס כ-36 מיליון דולר. המחיר בו הונפקו המניות משקף דיסקאונט של כ-8% על מחיר מניית ורינט טרם פרסום ההנפקה.

במקביל, השלימה ורינט גם גיוס הון באג"ח להמרה. התכנון היה לגייס 300 מיליון דולר, אולם ביקושים גבוהים הובילו להגדלתו ל-350 מיליון דולר. גם שיעור הריבית נקבע על רף נמוך במיוחד: 1.5% בלבד. מחיר ההמרה האפקטיבי של האג"ח יעמוד על 75 דולר למניה, גבוה ב-52% מהמחיר בו ננעלה מניית ורינט ביום שישי. אם החתמים יממשו את האופציה שניתנה להם בהנפקה, יגדל היקף הגיוס ל-400 מיליון דולר.

בסך הכול גייסה ורינט בשתי ההנפקות, בניכוי עמלות ששולמו לחתמים ובטרם מומשו אופציות החתמים, 573 מיליון דולר.

קומברס
 קומברס