תקציב הפרסום של אירוקה יטופל זמנית ב"לעומק התודעה"

התקציב שטופל במשרד הפרסום DAVID יטופל ב"לעומק התודעה" עד סוף השנה ואז ייצא למכרז ■ מתחילת 2014 פרסמה הרשת בהיקף של 5.3 מיליון דולר

אחרי כמעט 5 שנים של יציבות לא אופיינית, רשת אירוקה שוב עורכת שינויים במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי אירוקה הפסיקה את ההתקשרות עם משרד הבוטיק DAVID שבבעלות דיויד אדלשטיין והעבירה את התקציב למשמורת למשרד הפרסום "לעומק התודעה". המשרד צפוי לטפל בתקציב לפחות עד סוף השנה, ואז על-פי הערכות תצא הרשת למכרז.

DAVID החל לטפל בתקציב הפרסום של הרשת לפני כ-5 שנים, לאחר שורה של טלטלות בהתנהלות הפרסומית ונקיטת צעדים לא שגרתיים של החברה בתחום.

החיבור של אדלשטיין לתקציב היה עוד מהתקופה שבה שימש מנהל הקריאייטיב הראשי של באומן-בר-ריבנאי, שהיה משרד הפרסום של אירוקה למשך חודשים ספורים בלבד. באומן קיבל את התקציב במסגרת מכרז שערכה הרשת לאחר שהפסיקה את ההתקשרות עם זרמון-גולדמן שטיפל בתקציב קודם לכן.

בטרם הותנעו גלגלי העבודה המשותפת, הפסיקה אירוקה את ההתקשרות עם באומן וחזרה לעבוד עם זרמון-גולדמן.

ההתקשרות החזיקה מעמד חודשים ספורים, ואז שוב הופסקה ההתקשרות עם זרמון-גולדמן, ואירוקה החלה לחפש את דרכה מחדש. אחת האופציות שנבדקו אז הייתה לקבל עזרה ממשרדי בוטיק קטנים, כדי לתת לרשת שירותים נקודתיים במקביל להליך המיתוג מחדש, עליו הופקד המעצב פיליפ בולקייה.

נראה היה אז כי אירוקה לא מצאה משרד שיענה על דרישותיה והחליטה להתקשר עם אדלשטיין, שהיה אז בתחילת דרכו העצמאית, ואמור היה לשמש מנהל קריאייטיב מתוך הרשת עצמה. עסקיו של אדלשטיין התפתחו, והוא קיבל תקציבים נוספים, כך שהפך למשרד בוטיק.

תחת ניהולו של אדלשטיין הציגה אירוקה קו מובהק של פרסום "אופנה" עם קמפיינים מושקעים ואמנותיים. אך בתקופה האחרונה נראה היה כי הרשת מחפשת כיוון חדש, יותר מוטה מכירות ועם פחות תדמית. ברשת הוחלט על השקעה בדיגיטל, אליו נותבו משאבים הולכים וגדלים.

החיבור עם "לעומק התודעה" החל משם, אך עתה נותן המשרד לרשת גם שירותי פרסום במדיה המסורתית.

הנתונים מראים כי בשנה האחרונה הגדילה הרשת משמעותית את תקציב הפרסום שלה: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של אירוקה ב-2013 עמד על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת 2014 פרסמה הרשת בהיקף של 5.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

לא ניתן היה להשיג את תגובתם של "לעומק התודעה" או רשת אירוקה.