בן-דב: ריקול לסוללות גלקסי S4; בסמסונג זועמים

האם סמסונג תבטל את זיכיון ההפצה של סקיילקס בגלל דרישתו לבצע ריקול של עשרות אלפי סוללות? ■ ‏‎‎סמסונג שלחה בימים האחרונים למפעילי הסלולר עשרות אלפי סוללות שמיועדות להחלפה חינם במרכזי השירות‏

אילן בן דב, סמסונג סיטי בכיכר רבין / צילום: אסף ברנר
אילן בן דב, סמסונג סיטי בכיכר רבין / צילום: אסף ברנר

האם הסיבה לסכסוך בין אילן בן-דב לבין סמסונג העולמית נעוץ בדרישתו של בן-דב לבצע ריקול לאלפי סוללות של גלקסי 4‏S‏? ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שלחה סמסונג אלפי סוללות למפעילים הסלולריים בישראל בחינם והנחתה אותם להחליף את הסוללות לכל מי שמגיע למרכזי החברה, בלי קשר לסיבת התקלה שבגללה בא. בשיחות שקיים "גלובס" עם המפעילים ציינו גורמים שונים שהמהלך של סמסונג הפתיע אותם. ‏

תופעת הסוללות המתנפחות או המתפוצצות זכתה לתהודה עולמית בעקבות כמה מקרים שבהם נפגעו משתמשים. בעקבות תלונות של לקוחות בארץ, פנה בן-דב לסמסונג העולמית וביקש לבצע ריקול, אלא שסמסונג ככל הנראה סירבה והציגה חוות דעת של מומחים שטענו שאין סכנה בסוללות.

בשוק מעריכים שסמסונג פירשה את הפנייה של בן-דב כניסיון להפעיל עליה לחץ שתמשיך את ההתקשרות עמו ותחדל מהניסיונות להקים מערך מכירות עצמאי בישראל. מבחינת בן-דב, העובדה שטען שאין ברירה אלא לבצע ריקול היא שעוררה את חמתה של סמסונג ולכן החליטה לקחת ממנו את הזיכיון להפצת מכשיריה.

ל‏"גלובס" נודע שבן-דב הזמין חוות דעת של מומחים שיתמכו בעמדתו ולפיה הסוללות יוצרות סכנה אמיתית. הממצאים הוצגו לסמסונג ואולם היא סירבה להציג את חוות הדעת שברשותה.

ההתרחשות הזאת עשויה להשפיע על המפעילים ועל הקשר שלהם עם סמסונג. אם נפגעים יטענו לאחריות מצד המפעילים, הם עשויים לדרוש מסמסונג לשפות אותם בגין אירועים כאלה. בינתיים הצדדים מתנהלים באמצעות עורכי דין ונראה שהקרב ביניהם רק בראשיתו.

בן‏-דב סירב להגיב לדברים.

מסמסונג נמסר: "החברה בדקה את התופעה המופיעה במספר מצומצם של טלפונים מדגם ‏S4‎‏. תופעה זו איננה מסכנת את המשתמש ואיננה מובילה להתפוצצות סוללות. התוצר של תופעה זו היא שהסוללה עלולה להתרחב ולדחוק את מכסה המכשיר ממקומו בגב הטלפון. החברה מחויבת להמשיך ולהעניק את חווית השימוש הטובה ביותר. לכן, באוקטובר הקודם, 2013, הזמנו את הציבור לגשת לתחנות השירות להחליף סוללות ‏S4‎‏ שהראו את התופעה, ללא מגבלה על תקופת האחריות שבידיהם.

‏"בשל השינוי במבנה השוק והמכירה הישירה של מכשירים סלולריים למפעילות הסלולר במקום מכירתן דרך סקיילקס, החליטה סמסונג להעביר מלאי תקופתי של סוללות להחלפה ישירות למפעילות למגוון צרכים, ובהם בין השאר גם טיפול בתופעה". ‏‎‎‏