נתניהו על מבצע שובו אחים: "להיערך לאפשרות שזה ייקח זמן"

ראש הממשלה מסר הצהרה לתקשורת ביום הרביעי למבצע "שובו אחים" ■ "זה אירוע חמור, ויהיו לו השלכות חמורות" ■ "אני מבטיח שמי שינסה לפגוע באזרחי ישראל - ייפגע"

בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו
בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו

בעוד מבצע "שובו אחים", להשבת החטופים אייל יפרח, גילעד שאער, ונפתלי פרנקל, בעיצומו הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (ב') לפיקוד מרכז ויצא בהצהרה לתקשורת. "עלינו להיות ערוכים לאפשרות שהמבצע ייקח זמן, מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות", התריע נתניהו.

אנחנו פועלים יחד באופן שקול, אחראי ונחוש מאוד", הוסיף ראש הממשלה "כרגע אנו מתמקדים במשימה אחת: השבת נערינו שנחטפו. אנחנו גם פועלים נגד החמאס, עצרנו יותר מ-100 פעילי חמאס ואנחנו מבצעים גם פעולות נוספות שלא ארחיב עליהן".

אחר-הצהריים התקיימה ישיבה של הקבינט הביטחוני, במהלכה נשקלו, בין השאר, צעדים מבצעיים ואפשרות לגירוש בכירי חמאס לרצועת עזה.

הבוקר, לראשונה מאז חטיפת שלושת הנערים שוחח ראש הממשלה עם יושב-ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ואמר לו כי הוא מצפה ממנו לסייע בהשבתם ובלכידת החוטפים. "החוטפים יצאו משטח בשליטות הרשות וחזרו לשטח הרשות", הדגיש נתניהו.

בשיחת טלפון שקיימו השניים, אמר ראש הממשלה כי "מקרה זה חושף את אופיו של הטרור שאנחנו נלחמים מולו. טרוריסטים חוטפים ילדים ישראלים חפים מפשע, ואילו אנחנו מטפלים בבתי החולים שלנו בהצלת ילדים פלסטינים חולים. זה ההבדל בין המדיניות האנושית שלנו לטרור הרצחני שתוקף אותנו".

לאחר החטיפה, הדגיש ראש הממשלה כי החמאס הוא שעומד מאחורי חטיפת שלושת הנערים, ובשיחה עם אבו-מאזן הוא שב והבהיר את עמדתו כלפי ארגון הטרור העזתי: "צריך להבין את ההשלכות של השותפות עם חמאס - זה רע לישראל, רע לפלסטינים, וזה רע לאזור". מבצע "שובו אחים", למציאת הנערים נכנס היום ליומו הרביעי. הכוחות ממשיכים לפעול בשטח למעצר מספר רב של מבוקשים המזוהים עם החמאס, הארגון ששמו נקשר לחטיפה.