קרוב משפחתה הציוני של ח"כ חנין זועבי קיבל איומים על חייו

נער מנצרת העלה לרשת סרטון בו הוא מביע, ב-3 שפות, תמיכה בחטופים ובממשלת ישראל ■ המשטרה עצרה 3 קרובי משפחה שלו בחשד שאיימו עליו

סרטון התמיכה של קרוב משפחתה של ח"כ חנין זועבי, בו קרא להחזיר את החטופים הביתה, האשים את אבו-מאזן בחטיפה והביע תמיכה בישראל כמדינה יהודית - חולל סערה במגזר הערבי ובקרב משפחתו. אתמול (ב') עצרה המשטרה שלושה מקרובי משפחתו של הנער בחשד שאיימו עליו בעקבות המסרים שהפיץ ברשת.

"אנחנו בודקים מידע שלפיו איימו קרובי משפחה לפגוע בו", סיפר גורם משטרתי לאתר חדשות ערוץ 2. "החקירה נמשכת, והיום שלושת העצורים יובאו לבית משפט השלום בנצרת".

בסרטון שחולל סערה פונה הנער ב-3 שפות - עברית, ערבית ואנגלית - לחוטפים וקורא לממשלתו של אבו-מאזן טרוריסטית. "לטרוריסטים שחטפו את הילדים שלנו - תחזירו אותם, ועדיף לכם להחזיר אותם עכשיו", מכריז קרוב משפחתה של זועבי בסרטון.

אז הוא פונה לנתניהו ואומר: "לראש הממשלה שלנו ולכל הממשלה שלו - תפסיקו לשתף פעולה עם מחבלים וטרוריסטים. הרשות הפלסטינית הם הטרוריסטים הכי גדולים. שלשום הנערים האלה נחטפו - מחר זה יכול להיות אני, אתה או כל ישראלי אחר".

"האויבים שלנו לא מבחינים בין יהודים וערבים שחיים בישראל, בשבילם אנחנו כולנו אחד, כולנו ישראלים, ואתם יודעים מה? אני גאה בזה, אני ישראלי, ואני אשאר ישראלי", ממשיך קרוב משפחתה של חנין זועבי. "שוב: עדיף לכם להחזיר אותם. ישראל פה להישאר כמדינה יהודית, דמוקרטית".

בסיום הסרטון, שכבר הפך לוויראלי, נראה הנער מניף את דגל ישראל וקורא: "עם ישראל חי".

המסר המצולם, שהועלה ליו-טיוב לפני יומיים, עורר ביקורת רבה ברשתות החברתיות מצד אזרחים ערבים שזעמו על התנהלותו של הנער מנצרת. בין המבקרים הייתה גם קרובת משפחתו, ח"כ חנין זועבי, שטענה כי "מדובר בצעיר שלא מגובש תודעתית".

אולם לא רק זעם עורר הסרטון. בעקבות המסר של הצעיר ממשפחת זועבי מנצרת ישנו גם גל תמיכה של נערים ערבים, בהם נער מאום אל-פאחם, שהעלה תמונה לדף הפייסבוק שלו כשהוא מחזיק בדגל ישראל.