בזכות המונדיאל: שוק הפרסום העולמי יצמח השנה ב-5.4%

יגיע לרמה של 1.5 מיליארד דולר ■ עיקר הגידול יהיה בארצות אמריקה הלטינית

מונדיאל ברזיל / צילום: shutterstock
מונדיאל ברזיל / צילום: shutterstock

על רקע סיום הסיבוב הראשון של שלב הבתים במונדיאל, נראה שהאירוע הגדול של השנה יהפוך לקטליזטור רציני בתקציבי הפרסום ברחבי העולם ובאמריקה הלטינית במיוחד. דוח שפרסמה אתמול (ג') חברת זניט אופטימדיה מצביע כי המונדיאל צפוי להצמיח את הוצאות הפרסום העולמיות בכ-1.5 מיליארד דולר השנה.

על-פי הדוח, שוק הפרסום צפוי לגדול השנה ב-5.4% לעומת צמיחה של 3.9% בשנה שעברה. המומנטום החיובי צפוי להמשיך, להערכת זניט, גם ב-2015 עם צמיחה שנתית של 5.7% וצמיחה של 6.1% ב-2016.

גידול ניכר גם במערב אירופה

בחברת זניט מסבירים כי באופן טבעי הם מצפים שהמרוויחה הגדולה תהיה הטלוויזיה, אך המפרסמים יותר פעילים במיוחד במדיה החברתית יותר מכל אירוע ספורט בעבר, לאור התבגרות הרשתות החברתיות וכלי הפרסום השונים שבהן.

המונדיאל ישפיע בראשונה על הוצאות הפרסום באמריקה הלטינית - תולדה של עריכת משחקי גביע העולם בברזיל וחזרה לאזור אחרי כ-30 שנה. כך, בזניט צופים כי המונדיאל יוסיף כחצי מיליארד דולר להוצאות הפרסום.

בצפון אמריקה, ובמיוחד בארה"ב, שם כדורגל אינו נחשב לדת כמו במדינות מדרום, המונדיאל עדיין צפוי לשחק תפקיד משמעותי ולהגדיל ב-300 מיליון דולר את תקציבי הפרסום.

שיעור דומה צפוי להירשם במערב אירופה. שאר תקציבי הפרסום יתחלקו בין אסיה פסיפיק (250 מיליון דולר) ושאר העולם (150 מיליון דולר), שכולל את מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ועוד.