הנפוטיזם בנמל אשדוד: ביה"ד הורה לראיין מחדש מאות אנשים

על מנת לזרז את הליך הקליטה של הסוורים, הוסכם כי יוקמו 3 ועדות קליטה שתתכנסנה בו-זמנית, לפחות פעמיים בשבוע, ותראיינה ברציפות מהשבוע הבא

נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי
נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע החליט היום (ג') להורות להנהלת נמל אשדוד לקיים מחדש את הליך הראיונות למשרות סוורים בנמל.

כזכור, הפרשה החלה בטענותיה של הנהלת הנמל לגבי חשש לניגוד עניינים של חברי הוועד בוועדת הקליטה ולהעדפת מאות קרובי משפחה של עובדי הנמל. על אף הטענות הקשות לניהול בלתי תקין של המכרז, ההנהלה התעקשה להמשיך במכרז כמתוכנן עם חלק מהמועמדים. בהסתדרות הביעו התנגדות והודיעו כי לנוכח החשש לניגוד עניינים, יש לקיים את שלב הראיונות מההתחלה.

בית הדין פסק כי כל המועמדים שעברו בציון 5 ומעלה ירואיינו מההתחלה. על מנת לזרז את הליך הקליטה של העובדים בנמל, הוסכם בין הצדדים כי יוקמו 3 ועדות קליטה שתתכנסנה בו-זמנית, לפחות פעמיים בשבוע, ותראיינה ברציפות החל מהשבוע הבא. המטרה היא לסיים את שלב הראיונות תוך חודשיים מהיום.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אמר בתום הדיון: "אני מברך על ההחלטה הצודקת של בית הדין. חשוב לציין כי עמדת בית הדין בעניין המכרז משקפת באופן מלא את מה שטענה ההסתדרות כבר מהיום הראשון. לא ניתן לטעון מצד אחד להפרה בוטה של טוהר המידות, ומהצד השני להמשיך בבחינה של חלק מהמועמדים כרגיל".

מחברת נמל אשדוד נמסר כי "בית הדין לעבודה קיבל את עמדת הנהלת נמל אשדוד שביטלה את ההליך המכרזי עקב החשד להימצאות בניגוד עניינים של חברי ועד שהיו חברים בוועדת המיון, והורה למנות חברים חדשים לוועדות המיון והקליטה. בית הדין נתן אור ירוק להמשך קיום מכרז הסוורים והורה על קיום 3 ועדות מיון וקליטה במקביל, שיסיימו בתוך חודשיים לראיין את כל המתמודדים".

בחברת הנמל הדגישו כי כתוצאה מהחלטת בית הדין יכנסו לעבודה כבר בחודש אוגוסט הקרוב כ-60 סוורים, ומשום כך מדובר בהישג, לאחר שהמכרז היה תקוע במשך שנה וחצי.