הטיפ היומי: מניית בנייה איכותית, צומחת, עם רווחיות חזקה

יובנק: לאורך זמן השקעה בחברה איכותית בעלת מותגים חזקים, המציגה צמיחה ושולי רווחיות גבוהים דוגמת אינרום, תניב תשואה עודפת למשקיעים

inron/ אתר החברה
inron/ אתר החברה

חברת אינרום בנייה הונפקה לראשונה בבורסה בת"א לפני מספר שבועות, ושווי השוק הנוכחי שלה הוא כ-758 מיליון שקל.

אינרום פועלת בשלושה תחומים: הראשון הוא תחום פתרונות בנייה, הכולל מוצרים לבנייה קונבנציונלית ומתועשת והמותג הידוע ביותר בו הוא איטונג. בנוסף מספקת החברה פתרונות שונים לפיתוח סביבה ונוף, מוצרים לתחום התשתיות ופתרונות ריצוף פנים באמצעות חברת ח. אלוני; התחום השני הוא מוצרי גמר לבנייה המיוצרים תחת החברה-הבת בבעלות מלאה, כרמית מיסטר פיקס, וכוללים דבקים לבנייה, מוצרי טיח ומלטים מיוחדים; תחום הפעילות האחרון הוא מוצרי הצבעים הפועל תחת החברה-הבת (61.1%) נירלט.

אינרום מחזיקה מספר מותגים חזקים וידועים ונחשבת כאחת ממובילות השוק בכל אחד מתחומי פעילותה. עובדות אלה מאפשרות לה ליהנות ממחירי פרימיום. יתרון נוסף שממנו אינרום נהנית הוא חסמי כניסה גבוהים לתחומי פעילותה.

נקודת חוזק נוספת היא ההשקעה הגדולה שבוצעה בציוד קבוע ובהשקת קווי מוצר בעלי רמת מיכון ואוטומציה גבוהה, שאפשרו לה להגביר את התפוקה ולהתייעל תפעולית.

יתרונותיה היחסיים לצד הגאות בענף הנדל"ן עזרו לאינרום להציג צמיחה חד-ספרתית גבוהה בשנים האחרונות, להכנסות של יותר מ-800 מיליון שקל ב-2013. זאת, יחד עם שיפור במרווחים הגולמי והתפעולי ל-36% ו-15% בהתאמה.

נקודה חיובית נוספת היא הצפי לתשואת דיבידנד גבוהה, מאחר שמדיניות הדיבידנד היא חלוקת 75% מהרווח הנקי, ולפי הקצב הנוכחי מדובר בתשואה של כ-8%.

בצד הסיכונים נזכיר את חשיפתה הגבוהה של החברה למצב הכלכלי בישראל ולהיקף הפעילות של תחום הנדל"ן בישראל בפרט. כמו כן, אינרום עלולה להיות מושפעת לרעה משינויים רגולטוריים שונים מצד הממשלה ובנק ישראל ויש לה תלות גבוהה בעלויות חומרי גלם שונים, המהווים כ-73% מעלות המכר וכ-50% מההכנסות.

לפי מודל DCF שמרני שביצענו, אנו מעריכים שהמחיר ההוגן למניית אינרום הוא 8.3 שקל - גבוה בכ-9% מהמחיר הנוכחי.

להערכתנו, לאורך זמן השקעה בחברה איכותית בעלת מותגים חזקים, המציגה צמיחה ושולי רווחיות גבוהים דוגמת אינרום, תניב תשואה עודפת למשקיעים. עם זאת, לאור הפער הנמוך ממחיר המניה, אנו מעדיפים כרגע להמליץ על מניית החברה "תשואת שוק".

* נכתב ע"י אריאל קורינאלדי, מנהל מחלקת מחקר, יובנק