50 משוחררים מעסקת שליט נעצרו במהלך הלילה

ביום השישי למבצע "שובו אחים", צה"ל והשב"כ עצרו 65 מבוקשים, בהם 50 ששוחררו בעסקת שליט ■ נתניהו שיבח את הפעולה: "מסר חשוב לחמאס"

גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית
גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית

מבצע "שובו אחים" נכנס ליומו השישי: גם הלילה (ד') המשיכו כוחות הביטחון לסרוק במרחב יהודה ושומרון אחר שלושת החטופים וחוטפיהם - מתוך נקודת הנחה כי שלושת הנערים בחיים. דובר צה"ל הודיע כי במהלך הלילה עצר צה"ל והשב"כ 65 מבוקשים, 50 מהם שוחררו בעסקת שליט בשנת 2011.

"המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון, מתחילת המבצע נעצרו כ-240 מבוקשים וכ- 800 בתים נסרקו", נמסר מדובר צה"ל. "פעילות צה"ל הענפה תימשך ותעמיק ככל שתידרש. צה"ל ימשיך בפעילותו המבצעית הבלתי פוסקת במקביל לעבודת מודיעין מרושתת בין זרועית ובין גופית. צה"ל יביא לפגיעה משמעותית בארגוני הטרור ויפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את הפעולה הצבאית: "הפעילות הלילה שבה נעצרו מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחחרו בהסכם להחזרת גלעד שליט, היא מרכיב עם מסר חשוב, בסדרה של פעולות רבות שיימשכו ומטרתן להחזיר את הנערים החטופים, ולפגוע בארגון חמאס ביהודה ושומרון'".

על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, כוחות צה"ל פשטו לאחר חצות על בתים באזור חברון, בשעה שצעירים ערבים יידו אבנים לעבר החייילים, שהשיבו בירי גז מדמיע. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "מען", כוחות צבא גדולים נכנסו לעיירות בית כחיל וצוריף, עברו מבית לבית ועצרו מספר אזרחים. סמוך לעיירות יידו מספר צעירים ערבים אבנים לעבר החיילים, שהשיבו בירי גז מדמיע, וכתוצאה מכך הפלסטינים דיווחו על מספר מקרי סבל מחנק. גם בבית עולה נמשכה פעילות הצבא והחיילים עברו מדלת לדלת על מנת לאתר חשודים, לפי הדיווח הפלסטיני.

אמש (ג') העריך קצין בכיר בצה"ל כי הלחץ כי המאמץ להחלשת חמאס בגדה צפוי להימשך עוד שבועות רבים. הבוקר צפוי שר הביטחון יעלון להיפגש עם משפחות החטופים.