בריל סוגרת את מפעל הנעליים הצבאיות ומפטרת עובדים

בבריל מדגישים כי בחצי שנה האחרונה נעשו אינספור ניסיונות להציל את קו הייצור ולהמשיך את העסקת העובדים מצד המפעל, כמו גם תשלום משכורות מלא לאורך כל זמן זה כאשר אין ייצור בפועל

מפעל בריל נעלים  / צילום: תמר מצפי
מפעל בריל נעלים / צילום: תמר מצפי

כחצי שנה לאחר שהתקבלה הודעת משרד הביטחון, לפיה "לאחר הקיצוץ בתקציב הביטחון" ובשל "מצוקה תקציבית", "לא ינופקו לחברה בשנת 2014 הזמנות לנעלי צבא ממשרד הביטחון", נאלץ מפעל בריל לייצור נעליים צבאיות לסגור את שעריו.

מבריל נמסר כי היום יזומנו כל העובדים לשימוע לקראת פיטורים ובעוד כ-30 יום יכנסו הפיטורים לתוקף. החברה הוציאה הודעה רשמית לבורסה על סגירת קו הייצור.

בבריל מדגישים כי בחצי שנה האחרונה נעשו אינספור ניסיונות להציל את קו הייצור ולהמשיך את העסקת העובדים מצד המפעל, כמו גם תשלום משכורות מלא לאורך כל זמן זה כאשר אין ייצור בפועל. אך לאחר שהבינו בחברה כי משרד הביטחון נחוש בעמדתו לייבא את נעלי הצבא מארה"ב, נתקבלה ההחלטה כי לא ניתן עוד להמשיך את קיומו של המפעל ועל כן חולקו מכתבי השימוע לקראת פיטורים.

שמעון הורוביץ, הממונה על התחום הצבאי בחברת בריל, מוסר: "העסקת עובדים אלה, אשר רובם בני 50 ויותר, היא זאת שעמדה לנגד עיננו לאורך כל התקופה האחרונה. אנו נלחמנו את מלחמתם אל מול משרד הביטחון, אך לאור סירוב המשרד לבצע הזמנות נוספות והתעקשותו לבצע את הזמנות מארה"ב, לא נותר לנו אלא לסגור את קו הייצור. עצוב וכואב לנו, עובדי המפעל יקרים מאוד לליבנו".

נזכיר כי באוגוסט 2011 נמסרה לחברת בריל הודעה ממשרד הבטחון בדבר העברת ייצור הנעליים לחו"ל. בפברואר 2012, מנעה התערבותו של יו"ר ועדת הכספים לשעבר, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), את סגירת המפעל, שדרש ממשרד הביטחון להגיע לפתרון שיגשר על הפערים בין הרצוי למצוי ברמה המקצועית והתקציבית. בעקבות כך הוחלט במשה"ב על הזמנת רכש נוספת בהיקף של 63 אלף זוגות נוספים בלבד.

בנובמבר 2013 הודיעה החברה כי התקבלה אצלה הודעת משרד הביטחון לפיה, "לאחר הקיצוץ בתקציב הביטחון" ובשל "מצוקה תקציבית", "לא ינופקו לחברה בשנת 2014 הזמנות לנעלי צבא ממשרד הביטחון". בתגובה מסרה החברה כי בכוונתה להמשיך ולקיים מגעים עם משרד הביטחון על-מנת להביא לשינוי בהחלטתו.