המו"לים בפגישות דחופות בסטימצקי על פריסת החוב

הרשת על סף חתימת הסכם למכירה לקבוצת משקיעים בהובלת ג. יפית, כאשר מה שיכריע את השלמת המהלך זה הסכמה עם המו"לים ועם העובדים על התשלומים

לאחר שדווח הלילה על מהלך המכירה של רשת סטימצקי מקרן מרקסטון לקבוצת משקיעים בהובלת יפית גרינברג (ג. יפית), החלו המגעים עם המו"לים לגבי פריסת החובות וה"תספורת" שתיגזר על חובות אלה.

ל"גלובס" נודע כי המו"לים התבקשו להגיע בדחיפות לפגישות היום (ה') עם הרשת, כדי להבין את עמדתם ביחס למה שהתגבש במשא-ומתן בין הצדדים המעורבים בעסקה.

השלמת מהלך המכירה תתאפשר רק אם תהיה הסכמה עם המו"לים בנושא קריטי זה, וכן עם עובדי סטימצקי בנוגע למילוי קופת הפיצויים לפיטורים, שהתרוקנה במהלך תקופת ההנהלה הנוכחית. כרגע חסרים בקופה זו 18.5 מיליון שקל.

הסכמות אלה חשובות להשלמת המהלך, שכן המו"לים והעובדים גם יחד הם נושי הרשת, ואם תתבצע מכירה ללא הסכמה מצידם על התשלומים, הרי שיוכלו לפנות לבית משפט בתביעה להחזרת החוב או הפקדתו בקופת הפיצויים בהתאמה. במקרה שלא תהיה הסכמה, המו"לים והעובדים יוכלו להביא את הרשת להקפאת הליכים.

בהתאם לעמדת הכוח הזו של המו"לים והעובדים, כבר דווח הלילה כי הכוונה היא להציע למו"לים "תספורת" של כ-30% וכן פריסת תשלומים - תנאים טובים הרבה יותר מכפי שדובר לפני שבועיים, אז ההערכות היו שהספקים ייאלצו לספוג "תספורת" של 70% או אף של 100% במצב של הקפאת הליכים.