המספר הנוסף: דרום אמריקה, יבשת הכדורגל הבכירה

הניצחון של אורוגוואי על אנגליה העלה את פער כל הזמנים במונדיאלים, במפגשים בין נבחרות מאירופה לכאלו מדרום אמריקה, ל-78-88 לטובת האחרונות

לואיס סוארז, דייגו פורלאן, נבחרת אורוגוואי / צלם: רויטרס
לואיס סוארז, דייגו פורלאן, נבחרת אורוגוואי / צלם: רויטרס

מונדיאל 2014 המשיך להמחיש גם אתמול (ה') את משמעות יתרון הביתיות שזוכות לקבל הנבחרות מדרום אמריקה על פני היריבות שלהן, במשחקים שמתקיימים על אדמת ברזיל. קולומביה ניצחה את חוף השנהב האפריקאית 1-2 והבטיחה את העפלתה לשמינית הגמר; מאוחר יותר התגברה אורוגוואי בתוצאה זהה על אנגליה האירופית.

הצמד שכבש לואיס סוארז, שחקנה של ליברפול, שהבטיח לאורוגוואי את הניצחון אמש - הביא את רקורד כל הזמנים במונדיאלים, במפגשים ישירים בין נבחרות מדרום אמריקה לכאלו מאירופה - לפער חסר תקדים: 88 ניצחונות לדרום אמריקאיות, 78 בלבד לאירופיות (48 משחקים נוספים הסתיימו בתיקו).

מטבע הדברים, האחראית העיקרית על הפער הזה היא ברזיל. ה"סלסאו", הנבחרת היחידה בעולם שהשתתפה בכל המונדיאלים מאז 1930, ניצחה בסך הכל 68 משחקים בתולדותיה בגביע העולם. מתוך כמות זאת, 37 ניצחונות היו על יריבות מאירופה.

הנבחרת האירופית שספגה הכי הרבה פעמים את נחת זרועם של הברזילאים היא שבדיה - 5 הפסדים בסך הכל בתולדות גביעי העולם. חמש נבחרות אירופיות אחרות הפסידו לברזיל 3 פעמים כ"א: צ'כוסלובקיה, ספרד, סקוטלנד, אנגליה ופולין.