מנכ"ל צים לעובדים: לגלות אחריות ולתמוך בהסדר החוב

רפי דניאלי: "זוהי ההזדמנות האחרונה שלכם, בשעה מכרעת זו, לגלות אחריות, להבין את חומרת המצב ולתמוך בהסדר החוב שבלעדיו לא תתקיים החברה

רפי דניאלי / צילום: תמר מצפי
רפי דניאלי / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל חברת צים, רפי דניאלי, שלח בסוף השבוע מכתב ליו"ר ועד העובדים של החברה וליו"ר איגוד קציני הים. במכתב קורא להם דניאלי לגלות אחריות ולתמוך בהסדר החוב. זאת לאחר ששר האוצר יאיר לפיד החליט בשבוע שעבר לא לוותר על מניית הזהב של המדינה בחברה.

"טרם קיבלנו הודעה רשמית של עמדת הממשלה. אולם, אם אכן החלטת הממשלה תמנע שינויים בתנאי מניית הזהב - אזי המשמעות היא שלא ניתן יהיה להשלים את ההסדר. כידוע לכם הנהלת החברה פועלת זה זמן רב באינטנסיביות להשגת הסדר שיאפשר לחברה להמשיך את פעילותה ולהתחרות בשוק הבינלאומי. בחודשים האחרונים התקיימו ברחבי העולם עשרות פגישות בין נציגי צים לבין בעלי החוב של החברה במטרה להביא להסדר מוסכם. ההסדר מחייב את כל השותפים בו לויתורים מכאיבים. החברה לישראל עצמה השקיעה במצטבר כ-1.4 מיליארד דולר מאז 2008 למען הצלת החברה", כותב דניאלי.

"אין לנו ספק שהשינויים הנדרשים במניית המדינה אינם פוגעים בעקרונות המהותיים שלשמם נוסחו תנאי המניה, אינם פוגעים בשום צורה באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ולטווח ארוך ישרתו גם את האינטרסים של עובדי החוף ושל קציני הים. לעומת זאת, בהעדר שינוי תנאי המניה לא תאושר הזרמת הכספים הנדרשת לצורך ביצוע ההסדר, בעלי החוב יעמידו את החוב לפירעון מידי ובכך תיפסק פעילות החברה וייכרת הענף שעליו יושבים כולנו".

דניאלי ממשיך וכותב: "יש להניח כי אתם זוקפים את עמדתו של שר האוצר לזכותכם. המאבק המתלהם והמתוקשר שניהלתם תרם לעמדה זו ללא ספק. דעו לכם, כי המהלך שהובלתם הוא זה שיביא להכשלתו של הסדר החוב המורכב והשביר, שההנהלה השקיעה מאמצים אין קץ להשגתו ושהוא לבדו יכול לאפשר לחברה להמשיך ולהתקיים. במו ידיכם אתם גורמים לסגירת החברה. זהו ההישג הגדול שלכם - אתם, כנציגי העובדים, תהיו אחראים להפסד מקום העבודה ומקור הפרנסה של כל עובדי צים".

ולסיום כותב דניאלי: "זוהי ההזדמנות האחרונה שלכם, בשעה מכרעת זו, לגלות אחריות, להבין את חומרת המצב ולתמוך בהסדר החוב שבלעדיו לא תתקיים החברה . רק ביצוע השינויים ההכרחיים בנוסח המנייה יבטיח את הזרמת ההון שתאפשר לנו להמשיך ולהפעיל את החברה ולשמור על מקומות העבודה".