דיון דחוף בכנסת בפרשת הסוללות המתפוצצות של הגלקסי 4S

המפעילים הסלולריים טוענים: אילן בן-דב מנסה לגרור אותנו למאבק שלו מול סמסונג ■ הדיון עובר לכנסת והמעורבים בנושא התבקשו להגיע ביום רביעי לוועדה לפניות הציבור

אילן בן דב / צלם: תמר מצפי
אילן בן דב / צלם: תמר מצפי

פרשת הסוללות המתפוצצות במכשירי הגלקסי S4 של סמסונג, שנחשפה ב"גלובס" בשבוע שעבר,מגיעה לדיון בכנסת, ואולם בינתיים מסתבר שהמפעילים הסלולריים מתחילים לאבד סבלנות כלפי אילן בן-דב, משום שהם חשים שהוא גורר אותם למאבק האישי שלו מול סמסונג.

בקרב המפעילים נשמעת ביקורת על כך שבן-דב לא יכול להתנער מאחריות בנושא הסוללות, משום שאם ידע על כך, מדוע לא התריע בפניהם על הסכנה בהמשך המכירה. כמו כן, הערכה היא שהצפת הנושא דווקא כעת היא חלק מהמו"מ לפיצוי שדורש בן דב מסמסונג בעקבות הפסקת העבודה עימו.

בעקבות ריבוי פניות בנושא הסוללות, מפנים המפעילים את הפונים לסאני. הם טוענים שסאני יבואנית המכשירים לא התריעה בפניהם על הסכנה.

הסוללות המתנפחות והמתפוצצות במכשירי הגלקסי 4S של סמסונג הן תופעה מוכרת בעולם ואינה ייחודית לישראל בלבד. בן דב טוען למעשה כי המאבק שמנהלת נגדו סמסונג שרוצה להפסיק את העבודה איתו כמפיץ של מוצריה, נעוץ בכך שהוא התריע נגד הסכנה שבסוללות וביקש לעשות RECALL, כלומר לקרוא למשתמשים להחזיר את הסוללות שברשותם ולקבל חדשות במקומן. ואולם סמסונג החליטה לנקוט בדרך פעולה אחרת ובמקום לקרוא ללקוחות, היא שלחה סוללות בחינם למפעילים וביקשה מהם להחליף בצורה יזומה כל סוללה במכשירי הגלקסי 4S מבלי שקבלה אחריות על התקלה.

הערכה בשוק היא שבן דב מנהל את קרב חייו נגד סמסונג, שמנהלת נגדו מאבק חריף ועיקש בתגובה.

בינתיים ההד הציבורי עשה את שלו והוועדה לפניות הציבור בכנסת בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד) תקיים ביום רביעי השבוע דיון דחוף על התקלה. ח"כ עדי קול אמרה: "חברת סמסונג הוסיפה חטא על פשע. ניסיונות ההסתרה שלהם את התקלה החמורה בטלפונים, איננה רק בעיה צרכנית, היא היתה, ועודנה, יכולה לעלות בחיי אדם. אזמן את ראשי החברה ואדרוש מהם הסברים הן על התקלה והן על ההשתקה הפושעת שכפו על הלקוחות".

ח"כ קול הוסיפה כי בנוסף תזמן לדיון הוועדה גם את אילן בן דב, יו"ר חברת סקיילקס המייבאת את הטלפונים לישראל, את פרופסור יאיר עין-אלי שבדק את התקלה מטעם סקיילקס, את ראשי חברות הסלולר המשווקות את המכשיר מסוג גלקסי 4S, על מנת לברר האם ידעו על התקלה, וכן את מנכ"ל משרד הכלכלה, המשרד האמון על תקינה בישראל ואת מנכ"ל משרד התקשורת.