משרד התקשורת ערך ביקורת פתע בדואר ישראל

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר השתתף בביקורת ולקח בה חלק פעיל ■ לדברי נוכחים באירוע, ברגר אמר למנהל המיון, "אני יודע שאתם מחביאים ומסתירים דואר, לא עשו אותי באצבע" ■ מנהל המיון השיב: "אתה מתנהג בצורה שמשפילה אותנו"

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, ביחד עם אנשי פיקוח ממשרד התקשורת, ובליווי של נציג ועד העובדים, הגיעו בשבוע שעבר לביקורת פתע במיון הדואר בתל אביב. ביקורת הפתע נערכה ללא תיאום ולדברי משרד התקשורת נמצאו בביקורת ממצאים מדאיגים.

לסיפור שתי גרסאות. לפי גרסת משרד התקשורת ברגר הגיע לביקורת ביחד עם אנשי הפיקוח של המשרד וזאת על מנת לבחון מקרוב כיצד מתבצעת ביקורת. כפי שנמסר בתגובת המשרד בהמשך, הוא מצא ממצאים חריגים ובקיצור לקח חלק פעיל בבדיקה.
הגרסה השנייה היא של עובדים בדואר שנכחו באירוע. הם מאשרים שברגר פתח דברי דואר, אבל לדבריהם ברגר האשים אותם בהחבאה והסתרה של דברי דואר. במהלך הביקורת נכחו עמוס מאיר, מנהל המיון, ועובדיה שגב, סגנו.

לטענת עובדים, ברגר הגיע עם מידע מוקדם וביחד עם נציג ועד שכיוון אותם, הראה להם היכן נמצאים שקי דואר שצריכים להיבדק ושלא נבדקים. לנוכח הביקורת של ברגר אמר עמוס מאיר לברגר שהוא לא מוכן לקבל את התנהגותו שפוגעת בהם בהאשמות קשות ובצורה משפילה. מאיר אמר "אני עובד פה 20 שנה ובחיים לא דברו אליי ככה ואני לא מוכן להמשיך את הסיור".

כאשר הסיור הסתיים אמר ברגר לאנשיו שהמצב פה קטסטרופה והוא מצפה לדו"ח חמור מאד.

בעקבות העובדה שנציג מטעם ועד העובדים נכח בביקורת ואף כיוון את אנשי הפיקוח והמנכ"ל לכיוון אותם שקי דואר שלא מטופלים, ישנן הערכות שמדובר במהלך מתוכנן שהוא חלק מהמאבק שמנהל ועד העובדים נגד המנכ"ל חיים אלמוזנינו במסגרת המו"מ שמתקיים בין הצדדים על רה ארגון ותהליכי התייעלות מקיפים שנדרשים בחברת דואר ישראל. על פי אותם הערכות הועד משתף פעולה עם משרד התקשורת על מנת להראות שבדואר ישנן בעיות ניהול, ולכן מכוון לפגוע במנכ"ל באופן אישי.

לדברי משרד התקשורת: "מנכ"ל משרד התקשורת בחר להשתתף בעצמו בהליך פיקוח, כדי לראות כיצד מתבצע פיקוח בפועל. אנו סבורים שראוי שעובדי ציבור בכירים יכירו גם את הליך הפיקוח ולא רק את הליך האסדרה. באשר לטענות, המנכ"ל לא האשים אף אחד. ההיפך הוא הנכון, הוא השתתף בפעולת הפיקוח באופן פעיל, בדק פרטי משלוח ורישומים, פתח שקים, שאל עובדי מיון לגבי הליך העבודה, התעניין במקומות בהם מאחסנים פריטי דואר. לצערנו הוא אף מצא פריטי דואר שאוחסנו במקומות לא מתאימים, ושאינם מיועדים לכך, דוגמת: מקלט סגור ונעול עם מנעול שבתוכו אוחסנו מאות שקי דואר ובתוכם פריטי דואר שנשלחו לדואר למיון, לא טופלו ולא הגיעו ליעדם. יש לברך על כך שמנכ"ל המשרד פועל לחזק את אכיפת המשרד ולבדוק את תלונות הציבור בקשר לתפקוד הדואר".

מחברת דואר ישראל נמסר: "אנו מברכים על ביקורו של מנכ"ל משרד התקשורת בבית המיון. למיטב ידיעתנו, לא נמצאו ממצאים חריגים. דברי הדואר שהוזכרו כאילו 'הוחבאו' הינם דברי דואר מסוג 'כמותי' שחזרו מנמענים לחברות עיסקיות.יצויין כי איננו מחויבים בהחזרת דברי הדואר הללו לשולחיהם, אך למרות זאת אנו עושים זאת על חשבוננו ובמטרה לתת שירות מיטבי ללקוחותינו העיסקיים".