שר השיכון החרים את קבינט הדיור בגלל סכסוך עם לפיד

הסיבה להיעדרות, לפי מקורבי אריאל: האוצר מעכב מזה כחצי שנה העברת תקציבים בהיקף כ-2 מיליארד שקל ■ למרות היעדרות שר השיכון, קבינט הדיור אישר היום 4 הצעות להוזלת הדירות בעלות של 8 מיליארד ש'

יאיר לפיד אורי אריאל / צילום: איל יצהר
יאיר לפיד אורי אריאל / צילום: איל יצהר

החרפה ביחסים בין שר האוצר יאיר לפיד לבין שר השיכון אורי אריאל: שר השיכון החליט להחרים את ישיבת הקבינט שהחלה היום בשעה 13:00 ולא נטל בה חלק. השר הודיע היום ללפיד, עוד טרם הישיבה, כי החליט לא להשתתף בישיבה וזאת בעקבות "הפרת סיכומים חוזרים ונשנים בדבר העברת בקשה תקציבית של משרד הבינוי והשיכון לוועדת הכספים בסך יותר מ-2 מיליארד שקל שבלעדיהם המשרד אינו יכול לעמוד ביעדיו, המעוכבת כבר כחצי שנה", כך מסרו גורמים בסביבתו של שר השיכון. עוד נמסר כי "השר אריאל הודיע לשר האוצר כי עם העברת הבקשה חתומה באופן מיידי לוועדת הכספים יגיע לישיבה".

למרות היעדרותו של שר השיכון מישיבת הקבינט, הקבינט התנהל כרגיל וכל ארבע ההצעות שעלו לאישור השרים עברו. ישיבת הקבינט הסתיימה מבלי ששר השיכון אריאל השתתף בה וכללה רק את אישור התוכניות שעלו להצבעה. במשרד האוצר בחרו לא להתייחס לסוגיה.

זו אינה הפעם הראשונה ששר השיכון ושר האוצר אינם מסכימים על נושא זה או אחר, אולם העובדה ששר השיכון החליט לא להגיע לישיבה היא עליית מדרגה בסכסוך בין השניים. בין השרים חילוקי דעות הן במישור הפוליטי והן במישור הנדל"ני בעניין תוכניות קבינט הדיור. גם בישיבת הקבינט הקודמת שנערכה במארס האחרון התגלעו אי הסכמות בין השרים בנוגע לתוכניות מע"מ אפס ומחיר מטרה. בעוד תוכנית מע"מ אפס אושרה באותה הישיבה, התעקשו באוצר לא לאשר את תוכנית מחיר מטרה והסתפקו בהצהרה כללית - וגם זאת רק בעקבות התערבות משרד ראש הממשלה.

בחודשים האחרונים נוהל משא ומתן אינטנסיבי בין שני השרים בתיווכו הישיר של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, ורק לפני ימים אחרים הגיעו להבנות שאפשרו את אישור התוכנית.

התוכנית אמנם אושרה בקבינט שהתקיים היום אך כאמור ללא השתתפות שר השיכון.

לדברי שר האוצר יאיר לפיד, "קבינט הדיור ממשיך לעבוד כדי להביא להורדת מחירי הדיור. זו המשימה העומדת לפנינו ונמשיך לקדם תוכניות שיביאו למימוש המשימה הזאת בדרך המהירה ביותר".

ההצעות שאושרו בקבינט
 ההצעות שאושרו בקבינט