שופרסל חותכת ביותר מ-50% את ההנחה לחברי מועדון "חבר"

חברי מועדון "חבר" ייהנו מהנחה של 9% בסניפים השכונתיים של שופרסל, ומהנחה של 6% בסניפי הדיסקאונט של הרשת

איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי
איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי

חודשיים אחרי שתוקפו של ההסכם בין שופרסל למועדון הצרכנות "חבר" פג, בשופרסל לא מוותרים על חברי מועדון "חבר" וחותמים עמם על הסכם חדש. בהסכם החדש שנחתם בימים אלה, שופרסל חתכה ביותר ממחצית את ההנחה שהעניקה עד כה לחברי המועדון, ושינתה את מתכונתו.

ההסכם הקודם בין הצדדים העניק לחברי מועדון "חבר" אפשרות לרכוש תווי קנייה לרשת שופרסל בהנחה של 17%. ההנחה ניתנה במלואה בסניפים השכונתיים של רשת שופרסל שלי, ואילו בסניפי הדיסקאונט היא עמדה על 7%, היות שתווי הקנייה כובדו ב-90% מערכם.

נציין, כי ארגון "חבר" מונה כ-130 אלף עמיתים. היקף הקניות של חברי מועדון הצרכנות "חבר" בשופרסל במסגרת ההסכם הקודם עמד על מאות מיליוני שקלים בשנה.

ההסכם החדש בין הצדדים מבטל את הצורך ברכישה מראש של תווי קנייה, וההנחה תינתן במעמד חיוב החשבון באמצעות כרטיס אשראי "חבר". ההנחה תעמוד על 9% בסניפי שופרסל שלי, שופרסל אקספרס ואורגניק מרקט, ועל 6% בלבד בסניפי הדיסקאונט שופרסל דיל ו"יש בשכונה". בנוסף, תינתן הנחה בגובה 6% על רכישות באמצעות אתר האינטרנט שופרסל אונליין.

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מסר לפני שבועות אחדים ל"גלובס" כי אין לו כוונה לחדש את ההסכם במתכונתו הישנה, וזאת כחלק מתוכניתה של רשת שופרסל לבטל את ההנחות בתווי הקנייה ותחת זאת להוזיל את המוצרים בכלל הרשת.

גם היום (ב') אומר אברכהן כי ההסכם עם "חבר" הוא חריג, ולמעט התחייבות נקודתית נוספת שיש לרשת, אין לו כוונה להעניק יותר הנחות על תווי קנייה.

לדבריו, "'חבר' הוא בכל זאת גוף גדול עם מספרים גדולים, של כוחות הביטחון. בכך שהם הסכימו לרדת להנחה חד-ספרתית, הם הראו הבנה של השוק, ולכן הלכנו לקראתם. ההסכם הפעם הוא ל-3 שנים ולא ל-5 שנים. אנחנו הולכים לתקופה חדשה, ומצמצמים את כל העולמות של הנחות המועדונים".

עוד אומר אברכהן כי "שופרסל עושה כל מאמץ כדי לתרום להורדת יוקר המחיה בתחום המזון לכלל הצרכנים, והיא תמשיך לפעול להתאמת פעילותה לתנאי השוק".

תנאי ההנחה החדשים למועדון "חבר"

■ תנאי ההסכם הישן:

- רכישת תווי קנייה מראש בהנחה של 17%

- ההנחה ניתנה במלואה בסניפי שופרסל שלי ועמדה על 7% בלבד בסניפי הדיסקאונט

■ תנאי ההסכם החדש:

- אין צורך ברכישה מראש של תווי הקנייה

- החיוב יתבצע במעמד חיוב כרטיס האשראי של "חבר"

- היקף ההנחה: בשופרסל שלי, בשופרסל אקספרס ובאורגניק מרקט - 9%; בשופרסל דיל, ב"יש בשכונה" ובשופרסל אונליין - 6%