בעלים טייקון מאינדונזיה? אינטר לקחה הלוואה של 230 מיליון אירו

גולדמן זאקס ארגן למועדון הכדורגל האיטלקי פעילות מיחזור חובות - שהתקבלה כנגד ההכנסות העתידיות שלו מזכויות שידור והסכמי ספונסרשיפ

אריק טוהיר, בעלי אינטר מילאנו / צלם: רויטרס
אריק טוהיר, בעלי אינטר מילאנו / צלם: רויטרס

אינטר מילאנו, קבוצת הכדורגל האיטלקית שנשלטת על-ידי טייקון התקשורת האינדונזי אריק טוהיר, השיגה לעצמה הלוואה ממספר גופים פיננסיים בארה"ב ואסיה, בסך של 230 מיליון אירו. מי שארגן למועדון את ההלוואה הוא בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס. כך מפרסם מגזין הכלכלה האסייתי financeasia.

על-פי הדיווח, ההלוואה נלקחה כחלק מפעילות מיחזור של חובות בסך 180 מיליון אירו שרובצים על המועדון. כמו כן, חלק מהכסף ישמש לתפעול השוטף של ה"נראזורי".

באופן לא נפוץ בכדורגל האירופי, ההלוואה האחרונה נלקחה כנגד ההכנסות העתידיות של אינטר מזכויות שידור וחוזי ספונסרשיפ. מודל הלוואות כזה נחשב לפופולרי יותר בספורט האמריקאי. עם זאת, מיחזור חובות כבר התרחש בכמה מהמועדונים הגדולים בענף, לדוגמה מנצ'סטר יונייטד האנגלית, שבשנת 2010 הנפיקה לצורך כך אג"ח בשווי 425 מיליון דולר. גם הבעלים הקודמים של ליברפול, טום היקס וג'ורג' ג'ילט, השיגו בזמנם באנפילד מימון מחודש להלוואה שלקחו על מנת לרכוש את המועדון.

על-פי ה"גזאטה דלו ספורט", בשתי העונות האחרונות רשמה אינטר הפסדים גבוהים במיוחד שהצטברו לכדי 172.5 מיליון אירו, במה שעשוי לגרום לקבוצה לעמוד בעתיד בפני סנקציות שתספוג מאופ"א - בגין הפרת תקנות הפייננשל פייר-פליי. אינטר תשחק בעונה הבאה בליגה האירופית.

כזכור, בנובמבר האחרון עברה אינטר לשליטתו של טוהיר, לאחר ששילם 75 מיליון אירו עבור 70% מהחזקותיו במועדון של הבעלים הוותיק מאסימו מוראטי. במסגרת העסקה, לקח על עצמו טוהיר גם את החובות של אינטר, בסך 180 מיליון אירו כאמור. טוהיר הוא גם אחד מבעליה של קבוצת ה-NBA פילדלפיה 76'.