תיקים ונעליים מפלסטיק - הטרנד האופנתי הלוהט של הקיץ

כך הפך הפלסטיק מחומר זול ועממי למוצר מתוחכם ומלא בשיק שכובש את הקיץ הישראלי

מתוך קולקציית הקיץ של "מדוזה" / צילום: גלעד בר שלו
מתוך קולקציית הקיץ של "מדוזה" / צילום: גלעד בר שלו

הקיץ הזה כולו בסימן של צבע וחומרים קלים, בדגש על תרכובות שונות של פלסטיק (כמו גומי וניילון), ואם לשפוט על-פי תצוגות האופנה והקולקציות המובילות, בכל מה שקשור לאקססוריז, המגמה של העונה ברורה: מה שיותר צבעוני ופלסטיקי - יותר טוב.

הם נמכרים כיום בכל מקום, החל בחנויות עממיות וכלה בבוטיקים הנחשבים בעולם, כשמיטב בתי האופנה, כולל היוקרתיים ביותר שבהם (כמו ברברי ולואי ויטון), מציעים מגוון עשיר של שרשראות, תיקים, נעליים ועוד, בעיצוב דרמטי ומלא נוכחות.

אלה מושפעים בין היתר ממשחקי שקיפויות של פלסטיק, ניילון וגומי, המדגימים את שיאו של הפיתוח הטכנולוגי ומעניקים טון עדין ונקי לעיצובים בצבעוניות דומיננטית עזה, לצד פסטלית רגועה.

על שום מה ולמה הפך החומר העממי לדבר הלוהט בעולם האופנה? אולי כי כמו בתחומים רבים אחרים, המגמה ה"ירוקה" חודרת גם לענף הפלסטיק, המופק בדרך פחות מזהמת ויכול להתכלות.

כך, כפכפים וסנדלים מפלסטיק, למשל, נחשבים לאייטם הלוהט של הקיץ וזוכים לעיצובים שונים, החל באלה של המותג הברזילאי "מליסה", שחרת על דגלו התחשבות בסביבה וייצור מפלסטיק ממוחזר, קלות משקל, ניתנות לשטיפה ומצוידות ברפידה מונעת ריחות, ועד מותגים כמו בירקנשטוק, המציעים העונה לראשונה את דגם ה"מדריד" הקלאסי והפופולרי בחומר של גומי.

גם בתחום התכשיטים, המגמה של שדרוג הפלסטיק שנחשב "נמוך" הפך לגיטימי כמזוהה עם האייטיז, עשור שממשיך כל הזמן להפציע מחדש עם מגמות אופנה דומיננטיות. דווקא השילוב בין המראה הגדוש של החומר לבין התחושה האוורירית והצבעונית שלו, מעניק לפריטי הלבוש הנלווים האלה מראה בוגר, החושף צד חדש וקוקטי של הפלסטיק ומשדרג אותו.

כדאי לזכור:

הקיץ הוא שעתם היפה של האקססוריז: המחשופים העמוקים והשרוולים הקצרים מספקים משטחים נרחבים של עור חשוף שאפשר לקשט בשרשראות, בצמידים ובטבעות. מה שכן, לעיתים תכשיט אחד עושה את ההופעה כולה. לרוב יהיה מדובר בתכשיט גדול, בולט ומרשים שישלים מערכת לבוש או יבלוט ויעורר עניין וסקרנות.

כך או כך, כדי לתרגל את המגמה, בלי להיות קורבן שלה, רצוי להסתפק באביזר אחד או שניים מפלסטיק במראה יותר מאוזן.