הטיפ היומי: הנה מניית טכנולוגיה שיכולה לזנק ב-41%

גולדמן זאקס ממליץ לקנות את ASML: "השווי עדיין לא משקף את פרופיל צמיחת הרווחים"

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת ASML Holding נסחרת בבורסה של הולנד (סימול: ASML:NA) ושווי השוק שלה הוא כ-30 מיליארד אירו. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת רכיבים לשוק השבבים העולמי.

אנחנו ממשיכים לראות ב-ASML את אחת החברות בעלות המיצוב הטוב ביותר בתעשיית הטכנולוגיה באירופה, וסבורים שהשווי שלה עדיין לא משקף את פרופיל הצמיחה האטרקטיבי של רווחי החברה.

לדעתנו, המחיר הנוכחי של מניית ASML מתעלם מהפוטנציאל של החברה ליהנות מהגידול בהוצאות הקשורות לתחום הליתוגרפיה (הטבעת הטרנזיסטורים על גבי פרוסות הסיליקון). כמו כן, התמחור הנוכחי לא לוקח בחשבון את ההתרחבות של שולי הרווח (אף שאנו מכירים בסיכון הנוגע לתזמון ההתרחבות הזאת).

בעוד אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה בשנים 2014-2015, התחזיות שלנו עדיין גבוהות ב-5%-10% מהקונצנזוס. אנחנו מעריכים שהאינטנסיביות הגוברת בתחום הליתוגרפיה תקזז חלקית את התנודתיות המחזורית. אנחנו סבורים ששנת 2016 תסמן מגמה יורדת במחזוריות, ולכן אנחנו מפחיתים את התחזיות שלנו לשנים 2016-2018 ב-8%-16%.

יחד עם זאת, אנחנו מעריכים צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 26% ברווח הנקי למניה. להערכתנו, עד שנת 2018 יתרחבו שולי הרווח הגולמי לשיעור של 52% לעומת 43% בשנת 2013, לאור התחכום הגובר בטכנולוגיה ותמהיל המוצרים.

הסיכונים בהשקעה במניה כוללים בין היתר את המחזוריות בשוק השבבים והאפשרות לירידה בהוצאות ההוניות (CAPEX) של הלקוחות; נכון להיום, אחד ממנועי הצמיחה ב-CAPEX הוא תחום הזיכרון, שבו ASML ממונפת פחות מהמתחרים; כמו כן ישנו סיכון שתחום הליתוגרפיה לא יהיה עתיר הון כפי שצפוי כיום.

אנו מורידים את מחיר היעד שלנו למניית ASML מ-101 אירו ל-96 אירו - פרמיה של כ-41% על פני מחירה הנוכחי. מחיר היעד החדש מבוסס על מכפיל רווח של 19 (לעומת מכפיל של 20 במחיר היעד הקודם), ולוקח בחשבון גם אפשרות לחלוקת דיבידנד מיוחד. המלצתנו למניית ASML נותרת ללא שינוי, "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, גולדמן זאקס