כוכב נופל: מדיוי, שזינקה במאות אחוזים, קורסת 42%

(עדכון) - מדיוי נופלת במחזור מסחר עצום ■ החברה מפתחת מוצרים דנטאליים עבור תחומי הלידה, כאב ריכוז וקוגנטיביות ■ אתמול דיווחה החברה כי קיבלה את אישור ועדת הלסינקי של בית החולים בלינסון להתחלת ביצוע ניסוי

הבורסה לניירות ערך / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך / צילום: תמר מצפי

מניית מדיוי , אשר ריכזה בימים האחרונים עניין בבורסה וזינקה במאות אחוזים, נסחרת היום (ד') בירידות שערים חדות.

מדיוי תראפיוטיק (שלד גליקומיינדס שקם לתחייה בסוף אפריל), יצקה לתוכה פעילות של אחת החברות מקבוצת OPRO העולמית, הידועה כחברה מובילה בבריטניה ובעולם בייצור ושיווק מגני שיניים, בעיקר לספורטאים, ונשלטת על ידי משפחת רורקה.

החברה החדשה מסווגת כחברת ביומד ומפתחת מוצרים דנטאליים עבור תחומי הלידה, כאב ריכוז וקוגנטיביות. החברה הפכה ליצרנית בסוף שנת 2013 לאחר שהשיקה את מוצר הדגל שלה, לייבוראייד (Laboraide) לשימוש בלידה, המאושר לשיווק בארה"ב (FDA), אירופה (CE) וקנדה. נכון לסוף רבעון הראשון של השנה, טרם הציגה החברה מחזור מכירות משמעותי (162 אלף שקל) ועדיין פועלת תחת אזהרת "עסק חי".

כאמור, המוצר העיקרי והמאושר של החברה הוא לייבוראייד, קאפה (תבנית) לשיניים, מוצר דנטאלי ליולדות המיועד לשפר את אפקטיביות הלחיצות של היולדות בזמן הלידה וההתמודדות עם כאבי הלידה, ולקצר את זמן הלידה בדרך של רפיון שרירי הלסת הצוואר והגב. על פי מחקר מדעי בנערך, השימוש באביזר זה מקצר בכ-40% בממוצע את זמן הלידה.

אתמול, נזכיר, דיווחה החברה כי קיבלה את אישור ועדת הלסינקי של בית החולים בלינסון להתחלת ביצוע ניסוי רפואי קליני במטרה לקבל אסמכתא מדעית נוספת להשפעתו של ה-Laboraide של החברה בקיצור זמן השלב השני של הלידה (שלב הלחיצות), הפחתת שיעור ההתערבות והקלת תחושת הכאב.