נחשף ב"גלובס": נחתם הסכם לשילוב בעלי מוגבלויות בעבודה

בתוך שנה יעסיקו גופים בעלי מוגבלויות בהיקף של 2% מכוח העבודה, ובתוך שנתיים - 3%

אבי ניסנקורן / צילום: דוברות ההסתדרות
אבי ניסנקורן / צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים חתמו הבוקר (ד') על הסכם היסטורי לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה. "גלובס" חשף לראשונה אל ההסכם בשבוע שעבר.

במסגרת ההסכם נקבע כי כבר בתום שנה מכניסתו לתוקף, ייחשב מעסיק אשר 2% ומעלה מקרב עובדיו הם אנשים בעלי מוגבלויות כגוף בו יש ייצוג הולם, כשמתום שנתיים לכניסתו לתוקף של ההסכם, ייחשב ייצוג הולם גוף המעסיק 3% או יותר מקרב אנשים בעלי מוגבלויות.

עוד סוכם כי באחריות המעסיק למנות גורם מטעמו אשר יהיה אחראי לתעסוקת אנשי בעלי מוגבלויות ולקידום ייצוגם ההולם למען שילובם הראוי והמיטבי במקום העבודה. במקביל ליישום ההסכם ימשיכו הצדדים לפעול לקביעת הוראות משלימות לטובת מעסיקים המעסיקים פחות מ-100 עובדים וזאת לצד הקמת וועדת מעקב משותפת, אשר תעקוב אחרי יישום ההסכם.

"מדובר ב-800 אלף עובדים פוטנציאליים שצריכים להשתלב במעגל העבודה", מסר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "אני מבקש בהזדמנות הזאת שהממשלה תרים את הכפפה ותשלים את המהלך גם במגזר הציבורי".

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים העסקיים, צביקה אורן, הוסיף: "אני מברך בשמי ובשם כל ארגוני המעסיקים על שיתוף-הפעולה בין המגזר העסקי להסתדרות בחתימה על הסכם ראשון בנושא כל-כך ראוי".

יו"ר לה"ב אהוד רצאבי ציין כי מדובר על הסכם בעל‎ ‎חשיבות‎ ‎מוסרית‎ ‎ציבורית ‎ וכלכלית רבה, שיש‎ ‎בו‎ ‎כדי‎ ‎לעזור בשילובם של בעלי מוגבלויות בקהילה בהיותם גורם תורם שווה ערך לכלכלה, אשר יתרום‎ ‎לצמיחת‎ ‎התוצר‎ ‎השנתי‎ ‎בסכום‎ ‎של‎ ‎כ-5‏‎ ‎מיליארד שקל. כולי תקווה כי המגזר הציבורי לאחר שהתווינו את הדרך, ילמד מאתנו וילך בעקבות המגזר העסקי".