נעילה חיובית בוול סטריט; מניית מונסנטו זינקה 5%

קריאת התמ"ג האחרונה לרבעון הראשון הצביעה על התכווצות כלכלית של 2.9% ■ גם הזמנות המוצרים בני קיימא רשמו ירידה חדה ■ בארנס אנד נובל, ג'נרל מילס ומונסנטו בין המדווחות

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים לאחר יומייים של ירידות, זאת למרות נתונים שפורסמו לפני פתיחת המסחר והצביעו על ירידה חדה בקצב הצמיחה, במקביל לירידה שנרשמה בנתוני הזמנות המוצרים בני קיימא. ברקע, המסחר בבורסות אירופה נחתם בירידות שערים.

"המומנטום נחלש קצת. אנחנו ככל הנראה נכנסים לטווח מסחר רחב יותר, בהתחשב במשברים באוקראינה ובעיראק", ציין גונתר ווסטן, מנהל השקעות ב-GmbH.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס מציין כי "נראה כי במקביל לכניסת הכסף הטיפש נוצר ביקוש עולה למכשירי גידור בינוניים אשר הגיע בעקבות פתיחת פוזיציות שורט רוחביות אשר הביאו לזינוק בפרמיות ולעלייה במדד הפחד".

ב-15:30 שעון ישראל התפרסמה קריאת התמ"ג הסופית לרבעון הראשון של 2014, שאיכזבה והצביעה על התכווצות כלכלית של בקצב של 2.9% (שנתי) לעומת האומדן הקודם שהצביע על התכווצות של 1%. בשוק ציפו כי התמ"ג יתכווץ בשיעור של 1.8%. עם זאת, כלכלנים מעריכים כי כלכלת ארה"ב תחזור לפסי צמיחה כבר ברבעון השני.

"כל הנתונים הכלכליים מצביעים על כך שקצב הצמיחה יעמוד על יותר מ-3% ב-2014", טוען ניל דוטה, כלכלן בחברת Renaissance, שסבור כמו מרבית האנליסטים בשוק כי נתוני הצמיחה השליליים נגרמו רק כתוצאה מפגעי החורף ברבעון הראשון.

באותה שעה פורסמו נתוני הזמנות מוצרי בני קיימא, שאיכזבו גם הם והצביעו על ירידה של 1% בחודש מאי, בעוד בשוק ציפו לירידה של 0.1%. לאחר עלייה של 0.8% באפריל.

מניות במוקד

קמעונאית הספרים בארנס אנד נובל דיווחה על הפסד נקי של 36.7 מיליון דולר או 72 סנט למניה ברבעון הרביעי. ההכנסות עלו ב-3.5% ל-1.32 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו להפסד רבעוני של 49 סנט למניה על מכירות של 1.19 מיליארד דולר. בתוך כך החברה הודיעה אתמול על פיצול החברה לשתיים, כאשר חברה אחת תתמקד בעסקי מכירות הספרים והשנייה תתמקד בעסקי הספרים האלקטרונים.

מניית מונסנטו זינקה בחדות לאחר שדיווחה על רווח נקי של 858 מיליון דולר או 1.62 דולרים למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה. המכירות הסתכמו ב-4.25 מיליארד דולר. האנליסטים בשוק ציפו לרווח של 1.54 דולרים למניה על הכנסות של 4.39 מיליארד דולר.

ענקית המזון ג'נרל מילס הציגה מכירות של 4.28 מיליארד דולר לעומת צפי מוקדם למכירות בהיקף 4.42 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 65 סנט, נמוך מהצפי המוקדם של 72 סנט למניה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]