הקרנות סקיי ופימי משכו ההצעה לרכישת זאפ

ההצעה של קרנות הפרייבט אקוויטי להזרמת 80 מיליון שקל לזאפ (לשעבר דפי זהב) כנגד 50% ממניותיה ירדה מהפרק, לאחר שבשבוע שעבר תוקפה פג, והקרנות לא הסכימו לחדשה

ניר למפרט / צלם: איל יצהר
ניר למפרט / צלם: איל יצהר

כשברקע המתיחות בין הנהלת קבוצת זאפ לבין בעלי מניות בחברה בנוגע למכירתה - הקרנות סקיי ופימי משכו את הצעתן המשותפת לרכישת השליטה בקבוצת אתרי האינטרנט. ההצעה של קרנות הפרייבט אקוויטי להזרמת 80 מיליון שקל לזאפ (לשעבר דפי זהב) כנגד 50% ממניותיה, ירדה מהפרק, לאחר שבשבוע שעבר תוקפה פג והקרנות לא הסכימו לחדשה - בין היתר על רקע הסכסוך בין ההנהלה לבעלי המניות.

ככל הידוע, שתי ההצעות האחרות שקיבלה החברה לרכישתה - ההצעה של אקסל שפרינגר הגרמנית לרכישת זאפ במלואה תמורת 140 מיליון שקל, והצעה של קרן אייפקס לרכישת 60% לפחות ממניות זאפ לפי שווי חברה של 120 מיליון שקל - עדיין תקפות. עם זאת, במידה שהללו לא יצאו לפועל, ייתכן כי הצעתן המשותפת של סקיי ופימי תחזור לשולחן המו"מ.

בעקבות חשיפת "גלובס" בנוגע לסכסוך האמור, שלח לאחרונה מנכ"ל קבוצת זאפ, ניר למפרט, מייל עדכון לעובדים, בו ציין בין היתר כי מה שעומד לנגד עיני ההנהלה והדירקטוריון הוא עתיד החברה ועובדיה, והשאת הערך לבעלי המניות.

משפט זה רחוק מלהיות מקרי. כזכור, לפני כשבועיים החליטו בעלי המניות בקבוצה - מוסדיים שקיבלו את השליטה בה בעקבות הסדר חוב בשנת 2009 - להפקיע את סמכויותיהם של המנכ"ל למפרט והיו"ר יעקב אלינב בכל הנוגע להליך מכירת החברה, והקימו נציגות שתנהל את המו"מ מול הגורמים הרלוונטיים.

לתחושתם של בעלי מניות, שבחרו בעמיחי בומבך ממנורה מבטחים וקובי שלום מכלל ביטוח כראשי הנציגות, כבר תקופה ארוכה שהם נתונים למסכת לחצים מצד ההנהלה, להיענות להצעת ההשקעה המשותפת של הקרנות סקיי ופימי.

למרות שלהערכת בעלי המניות הכדאיות הכלכלית שלה נמוכה יחסית, ניסתה ההנהלה לטענתם לבצע מחטף ולאשר בדירקטוריון את הצעת שתי הקרנות, ללא ידעתם או אישורם של בעלי המניות.