הושלמה סגירת המימון לתחנת הכוח התרמו סולארית באשלים

התחנה, בהספק של 121 מגה-וואט ובהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל, צפויה להיות מהגדולות מסוגה בעולם

נחתם הסכם המימון לתכנון, הקמה והפעלה (BOT) של תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים שבנגב המערבי. התחנה, בהספק של 121 מגה-וואט ובהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל, צפויה להיות מהגדולות מסוגה בעולם.

חברת הפרויקט מגלים סולאר-פאואר, מורכבת משותפות של חברת ברייטסורס, חברת אלסטום וקרן נוי, אשר נבחרה על ידי ועדת המכרזים הבין-משרדית במשרד האוצר, בראשות הסגן הבכיר לחשבת הכללית, רו"ח יריב נחמה, כזוכה במכרז לתכנון, מימון, הקמה ותפעול של התחנה באשלים השלימה סגירה פיננסית. את בגופים המממנים ליוו עורכי הדין נועה מידן ויותם לשם ממשרד עו"ד לוי מידן.

תחנת הכוח שתוקם בטכנולוגיה של מגדל שמש, צפויה להתחיל לפעול במהלך המחצית שנייה של שנת 2017. בנוסף לתחנה תוקם תחנת כוח תרמו-סולארית נוספת, וכן תחנה פוטו-וולטאית שיחדיו, יספקו התחנות כ-1% מצריכת החשמל הארצית, בהספק כולל של כ- 270 מגה-וואט.

מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אורנה הוזמן-בכור אמרה: "השלמת המימון בתחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים, מהווה צעד נוסף ומשמעותי בפרויקט חשוב וגדול בתחום האנרגיות המתחדשות, אשר יגדיל באופן משמעותי את ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות. המשרד ימשיך לקדם במרץ את תחום האנרגיות המתחדשות בארץ ".

סגן בכיר לחשבת הכללית ויו"ר ועדת המכרזים, יריב נחמה אמר כי "לצורך הקמת הפרויקט שולבו גורמים בינלאומיים ומממנים זרים ומקומיים. הקמת התחנה תהווה אבן דרך חשובה בדרך לעמידה ביעדי הממשלה ליצירת אנרגיה ממקורות מתחדשים".

יו"ר מנהלת אשלים וראש אגף ההסדרה ברשות החשמל, עודד אגמון אמר כי "קידום של טכנולוגיות שונות בתמהיל הדלקים של מדינת ישראל משפר את הידע הטכנולוגי הקיים בארץ ותורם לעצמאות האנרגטית של ישראל".

את היזמים ייצגו עוה"ד ג'וני פינקלשטיין וגיא קלס ממשרד תדמור ושות׳.