שב"כ: חוטפי הנערים - עמר אבו אלעישה ומרואן קוואסמה

שני אנשי חמאס הם שחטפו את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ■ השניים נעלמו מאז ליל החטיפה לפני שבועיים ומאז נערך מצוד נרחב אחריהם‎

גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית
גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית

הותר לפרסום כי מי שעומד מאחורי חטיפתם של הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הם שני פעילי חמאס עמר אבו אלעישה ומרואן קוואסמה. השניים נעלמו מאז ליל החטיפה ומאז נערכו חיפושים נרחבים בניסיון לאתרם.

14 ימים חלפו מאז הלילה בו נעלמו הנערים ועד כה לא יצאה הודעה רשמית על נטילת אחריות לחטיפה. בחמאס טענו כי אין בידיהם מידע והכחישו את ההאשמות נגד הארגון. "אני יודע שקרה משהו בשטח הכבוש של הגדה המערבית", אמר יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל והתנער מאחריות, יחד עם זאת ציין: "אם יתברר שזה (החטיפה) נכון - אני מברך על כך".

בישראל התעלמו מהתעלומה מבית חמאס והמשיכו והפנו אצבע מאשימה אל הארגון כמי שעומדים מאחורי האירוע. "אין שאלה שחמאס עומד מאחורי החטיפה", הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הנחת העבודה שלנו היא שהנערים בחיים ונמצאים ביהודה ושומרון, ככל הנראה באזור יהודה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס סיום קורס טיס כי "אמרנו שמי שביצע את הפשע הזה היו מחבלים של החמאס, והיום שירות הביטחון הכללי פרסם את שמותיהם של שניים מהחוליה הזאת, אנשי חמאס. אני מצפה מאבו מאזן שאמר דברים חשובים בערב הסעודית, שיעמוד מאחורי המילים שלו ויפרק את ההסכם שלו עם ארגון הטרור חמאס שחוטף נערים וקורא להשמדת ישראל".