מדד התחבורה: כמה נסעו ברכבת וכמה נהגו בכביש במאי?

עם גט טקסי המחכה להכרעת בג"ץ בעניין נתב"ג, ועם שר התחבורה שהכריז על כוונתו להילחם ב-Uber, משעמם לא יהיה כאן בזירת התחבורה

אחרי אפריל חודש החופשות (פסח, יום העצמאות וימי הזיכרון), רשמו כל סוגי התחבורה עלייה במספר הנסיעות. רק ברכבת ישראל נרשמה ירידה בשיעור 8%, ואותה אפשר להסביר בנתון הגבוה בחודש הקודם.

מדד התחבורה מאי
 מדד התחבורה מאי

זהו מצב המסתמן כמובהק במדד שלנו: חופשות וחגים מגבירים את מספר הנסיעות ברכבת, בגלל הנוחות שהיא מאפשרת לנסיעה משפחתית בכלל, לא כל שכן לפסטיבלים ואירועים מיוחדים המתקיימים בפריפריה הצפונית במועדים אלה.

שירותי הנתיב המהיר, אמצעי תחבורה מובהק של יוממי תעסוקה ממזרח הארץ לתל אביב, החזיר את "הפסד" הנסיעות והחניות מחודש פסח, בעוד שבאיילון נרשמה יציבות. נציין כי משום שבאיילון החליפו מערכת מדידה בחודש שעבר, ההשוואה אינה לאפריל, כי אם לקודמו - מארס.

הנסיעות בכביש 6 ממשיכות לצמוח בקצב עקבי, וכך גם מספר הנסיעות שהוזמנו ובוצעו דרך אפליקציית גט טקסי. זו ריכזה אליה החודש תשומת לב רבה, בשל הסכסוך עם רשות שדות התעופה על הזכות להוביל נוסעים מנתב"ג.

נזכיר בהקשר זה כי בחודש שעבר (אפריל) נרשם מספר שיא בנסיעות שיצאו משדה התעופה בעקבות הזמנה דרך גט טקסי, וכי בשבוע שעבר הכריזה אפליקציית ההסעות Uber כי תתחיל לתת שירות בישראל. החודש פרצו באירופה הפגנות של נהגי מוניות נגד האפליקציה. עם גט טקסי המחכה להכרעת בג"ץ בעניין נתב"ג, ועם שר התחבורה שהכריז על כוונתו להילחם ב-Uber, משעמם לא יהיה כאן.

חברת תל אופן, שאמורה לרשום עלייה בשימוש עם בוא הקיץ והתיירים, לא הפגינה קפיצה מרשימה. אולי משום שהספק הגרמני שמייצר את האופניים עבור מיזם ההשכרה התל אביבי, פשט את הרגל, דבר שגורם כרגע ללחץ על ההיצע בתחנות.