הספונסרית של דורטמונד רכשה 9.06% מהשליטה על המועדון

חברת הכימיקלים Evonik תזרים לקבוצה הגרמנית 26.7 מיליון אירו, ותמשיך לשמש כנותנת החסות הראשית שלה עד לשנת 2025

פייר אובאמיאנג שחקן קבוצת הבונדסליגה בורוסיה דורטמונד / צלם: רויטרס
פייר אובאמיאנג שחקן קבוצת הבונדסליגה בורוסיה דורטמונד / צלם: רויטרס

ענקית הכימיקלים הגרמנית אבוניק (Evonik Industries) מעמיקה את ההשקעה שלה בבורוסיה דורטמונד: החברה, ששימשה מאז 2006 כספונסרית המרכזית של מועדון הכדורגל, קיבלה 9.06% מהשליטה על מניות הקבוצה, שנסחרות בבורסה של פרנקפורט, תמורת הזרמת הון מיידית של 26.7 מיליון אירו.

במסגרת העסקה, תשמש אבוניק, שסיימה את שנת 2012 עם הכנסות של 13.62 מיליארד אירו - כנותנת חסות החולצה הראשית של דורטמונד עד לשנת 2025.

דורטמונד, קבוצת הכדורגל היחידה בגרמניה שנסחרת בשוק המניות, הודיעה כי לא תשנה את תפיסת העולם הכלכלית שלה בעקבות המהלך. "הפילוסופיה שלנו לא תשתנה", אמר במסיבת עיתונאים האנס יואכים-וואצקה, מנכ"ל המועדון. "ההסכם אומר שנוכל להמשיך להתחרות על החתמת שחקנים מצוינים מגרמניה ומיתר העולם", אבל במקביל הודה כי "אנחנו ממש לא שולחים תמרור אזהרה לבאיירן מינכן".

עד כמה עדיין נרחבים הפערים הכלכליים בין דורטמונד לבין באיירן, מעצמת הכדורגל הגדולה בגרמניה ואלופת הבונדסליגה, יעיד הנתון הבא: בפברואר האחרון רכשה חברת הביטוח אליאנץ 8.33% מהחזקות המועדון - תמורת 110 מיליון אירו, בעסקה שקבעה לבווארים שווי שוק של כ-1.32 מיליארד אירו (לעומת דורטמונד, שגם לאחר ההזרמה מצד אבוניק, מסתפקת בשווי של כ-300 מיליון אירו בלבד).