סרינה וויליאמס מאבדת גובה על מגרש הטניס - ובחשבון הבנק

רשמה את ההדחה הכי מוקדמת שלה בווימבלדון מאז 2005; אחרי שהכניסה אשתקד 12.4 מיליון ד' מפרסים - תסתפק השנה בהרבה פחות

סרנה וויליאמס / צלם: רויטרס
סרנה וויליאמס / צלם: רויטרס

דווקא בעונה בה חגגה 31 שנים, 2013 הפכה כנראה לגדולה ביותר בקריירה של סרינה וויליאמס. הטניסאית האמריקאית רשמה דומיננטיות יוצאת דופן בסבב, עם מאזן של 78 ניצחונות ו-4 הפסדים בלבד, וגולת הכותרת: זכייה ב-11 תחרויות, מהן 2 טורנירי גראנד סלאם, וגם אליפות ה-WTA היוקרתית.

באופן טבעי, ההישגים האלו הובילו את וויליאמס לנפח משמעותית את חשבון הבנק שלה: הפרסים הכספיים שהכניסה בעקבות השתתפותה בטורנירים השונים הסתכמו ב-12.4 מיליון דולר - שיא כל הזמנים לטניסאית בסבב העולמי בעונה אחת.

רק שמה שעולה כמובן חייב לרדת: אתמול (שבת) הודחה וויליאמס בבושת פנים מווימבלדון כבר בסיבוב השלישי, לאחר שהפסידה לאליזה קורנט, הצרפתייה המדורגת 24 בעולם (1-6, 6-3, 6-4). מאז 2005 לא נזרקה וויליאמס מטורניר הדשא הלונדוני בשלב כל כך מוקדם.

אם לא תצליח לזכות בגראנד סלאם האחרון שנותר ל-2014 - היו.אס אופן בניו יורק - לראשונה מזה שלוש שנים סרינה תסיים עונה ללא זכייה בטורניר גדול. בהתאם לכך, גם השיאים הכספיים של 2013 כבר לא יחזרו, אפילו לא קרוב: אחרי ההדחה מווימבלדון, סך הזכיות שלה ב-2014 יעמוד על קצת יותר מ-2 מיליון דולר. את עיקר הכסף הרוויחה השנה בשל הזכיות בטורנירים ברומא (480 אלף דולר) ומיאמי (787 אלף).

יחד עם זאת, וויליאמס עדיין מחזיקה בשיא הכנסות כל הזמנים של טניסאית - סך הפרסים שלה בקריירה עומד על כמעט 56.2 מיליון דולר. מריה שראפובה הרוסייה הרחק מאחור במקום השני, עם כ-31 מיליון דולר.