הממשלה דחתה הצעת חוק לתחבורה ציבורית בשבת

ועדת השרים לחקיקה דחתה הצעת חוק המאפשרת תחבורה ציבות בשבת, אותה הגיש ניצן הורוביץ ■ "הממשלה אטומה לצרכי הציבור"

ועדת השרים לחקיקה דחתה היום (א') את הצעת החוק הקובעת כי תהיה תחבורה ציבורית גם בסופי שבוע. את הצעת החוק הגיש ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ).

"במציאות הקיימת היום, כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת. זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, ללא הצדקה", כך לשון החוק.

הצעת החוק מציעה לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, תוך שינוי קווים מסויימים וכן הפחתת התדירות, במטרה להמנע מפגיעה רבה יותר בשבת. סעיף זה לא יחול על קווים בין-עירוניים.

שרי הבית היהודי והשרה לבנת התנגדו להצעה, שרי ישראל ביתנו נמנעו ושרי יש עתיד הצביעו בעד ההצעה. שרת המשפטים לבני הביעה תמיכה, אך נמנעה מהצבעה.

ח״כ ניצן הורוביץ, יו"ר השדולה החברתית-סביבתית בכנסת: "הממשלה אטומה לצרכי הציבור. משרד התחבורה חייב להשתחרר מהכפייה הדתית ולאפשר תחבורה ציבורית מסודרת גם בסופי שבוע. זה שירות חיוני בעל חשיבות חברתית וסביבתית גדולה: אפשרות תנועה לכל מי שאין לו מכונית או לא יכול לנהוג, וצימצום תאונות הדרכים. ההתלהבות בשטח מאוטובוס השבת של מרצ מוכיחה עד כמה השירות הזה נחוץ".