הבורסה בת"א סגרה בעליות קלות; דסק"ש זינקה בכ-5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-951 מיליון שקל ■ הנפקת מדיוי נכשלה לחלוטין ■ חשיפת "גלובס": התייעלות ברשת רמי לוי

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, על רקע מגמה מעורבת בשוקי חו"ל. מדד המעו"ף סגר את חודש יוני ואת הרבעון השני של השנה בירידות של 0.4% ו-1% בהתאמה. מניית מדיוי המשיכה לרכז עניין רב לאחר כישלון ההנפקה שלה. מחזור המסחר הסתכם בכ-951 מיליון שקל.

כלכלני ברקליס מעריכים בסקירה שפרסמו היום כי המשק הישראלי יצמח בכ-2.8% השנה וב-2015. הדולר צפוי להמשיך לאבד גובה מול השקל אולם יתייצב סביב 3.4 שקלים לדולר בשנה הקרובה. לגבי המדיניות המוניטארית מעריכים בברקליס כי בנק ישראל יפחית ככל הנראה את הריבית ב-0.25% במהלך הרבעון השלישי.

שוקי אירופה נסחרים היום במגמה מעורבת ובניו-יורק נרשמות עליות קלות. בארה"ב יפורסמו השבוע נתוני מקרו רבים, ובכללם נתונים משוק הנדל"ן, הזמנות ממפעלים ומדד מנהלי הרכש. אך מעל לכל יפורסמו נתוני התעסוקה המשפיעים רבות על המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב. ההערכה היא כי ביוני נוצרו 210 אלף משרות חדשות, לעומת 217 אלף משרות במאי. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 6.3%.

בישראל פורסמו היום נתוני מכירות דירות חדשות בחודש מאי, אשר הסתכמו ב-1,318 דירות בלבד - צניחה של 45% בהשוואה למאי אשתקד ו-20% לעומת אפריל. (לסיפור המלא)

מדיוי במוקד

מניית מדיוי המשיכה לרכז היום עניין רב בשוק. לאחר זינוק של 1,348% בשבוע אחד בלבד, החברה יצאה להנפקת מניות חסומות - שנכשלה לחלוטין. אף משקיע לא הזמין מניות החברה, אולם היא מסרה כי משקיעים גילו התעניינות במניות לא חסומות. (לסיפור המלא)

מניית אלגומייזר צללה בעקבות דיווח לבורסה על סכסוך בין בעלת השליטה הילה פז למנכ"ל נועם בנד. (לסיפור המלא)

אתמול נחשף ב"גלובס" כי אחרי שופרסל, גם ברשת רמי לוי מהדקים את החגורה: הרשת צמצמה את שעות הפתיחה, ובחלק מהסניפים הפחיתה את מספר האורזים. מדובר בצמצום שעתיד להפחית את ההוצאות התפעוליות של הרשת, כיוון שהוא יוצר חיסכון משמעותי בכוח-אדם ולצד זה חיסכון בעלויות השוטפות האחרות כמו למשל חשמל וכדומה.

מניות "לוויתן" - רציו , אבנר ודלק קידוחים - המשיכו להיסחר על רקע מכתב הכוונות עם BG לאספקת גז בהיקף מוערך של כ-30 מיליארד דולר במשך 15 שנה.

מיקרומדיק דיווחה הבוקר כי התקבל דוח ביניים מוצלח לחברה הבת זטיק בניסוי הקליני בסרטן שלפוחית השתן, הבדיקה נמצאה כבעלת יעילות גבוהה בניטור חזרתיות הסרטן. הניסוי נערך ב-7 מרכזים רפואיים וצפוי להסתיים עד סוף שנת 2014.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]