המספר הנוסף: מקסיקו, תמיד גיבורה טראגית

כשמקסיקו עולה ליתרון במשחק נוקאאוט במונדיאל - כדאי לאוהדיה להיכנס לבונקר: ההיסטוריה מראה שרוב הסיכויים כי הנבחרת היריבה תבצע מהפך

מיגל הררה מאמן נבחרת מקסיקו, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
מיגל הררה מאמן נבחרת מקסיקו, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

מונדיאל 2014 ממשיך לספק אינספור רגעי דרמה עבור חובבי הכדורגל, ויש נתון אחד עיקרי שמעיד על כך הכי טוב: המשחק אתמול (א') בין הולנד למקסיקו במסגרת שמינית הגמר, בו הפכו האורנג' פיגור של 1-0 לניצחון 1-2, היה ההתמודדות התשיעית במהלך גביע העולם הזה שבו נבחרת כלשהי מבצעת "קאמבק מושלם".

בכך, הטורניר בברזיל השווה את שיא כל הזמנים בתחום המהפכים, שנרשם בגרמניה 2006. כהשוואה, במונדיאל הקודם - דרום אפריקה 2010 - רק שלושה מבין 64 משחקי הטורניר התחילו עם יתרון של נבחרת אחת, והסתיימו עם ניצחון של יריבתה.

אגב, מקסיקו היא גיבורה טראגית של קאמבקים בשלבי ההכרעה של גביעי העולם: במהלך ההיסטוריה שלה היא כבשה בחמישה משחקי נוקאאוט שונים במונדיאלים את השער הראשון - רק כדי לראות בארבעה מתוך המשחקים הללו את הנבחרות היריבות עושות לה מהפך על הראש.

הפעם הקודמת שזה קרה למקסיקנים התרחשה בגרמניה 2006, בשמינית הגמר מול ארגנטינה: רפא מארקז העלה אותם ליתרון בדקה ה-3, אבל הרנן קרספו (10) ומקסי רודריגז (98, בתוך ההארכה) קבעו תוצאת סיום של 2-1. בצרפת 1998 עלתה מקסיקו ליתרון ברבע הגמר מרגליו של לואיס הרננדז, אבל אחר כך צפתה במהפך של גרמניה (2-1, יורגן קלינסמן ואוליבר בירהוף).

אגב, יש נתון נוסף שמעיד על איכותו הדרמטית של המונדיאל הזה. בכמעט 25% מהמשחקים מובקע ברבע השעה האחרונה של המשחק שער מכריע (שמבטיח ניצחון לאחת הנבחרות). בסך הכל היו עד עכשיו 12 משחקים בהם נרשם שער כזה, מתוך 52 משחקים בסך הכל, כולל כמובן הפנדל של יאן-קלאס הונטלאר אתמול לרשת של ג'יזרמו אוצ'ואה עמוק בתוספת הזמן.