סמנכ"לית הרגולציה של הוט: "אין תקלה גורפת בממיר"

הוועדה לפניות הציבור בכנסת ערכה דיון מיוחד בעקבות התלונות על כך שממירי הוט מג'יק גורמים להשבתת מכשירי הטלוויזיה ■ מועצת הכבלים: "אם יידרשו עיצומים כספיים, נפעל בדיוק כמו שפעלנו לגבי זמני המענה של הוט"

מועצת הכבלים והלוויין תבדוק באופן מעמיק את סוגיית הממירים המקולקלים של הוט - כך הוחלט בדיון הוועדה לפניות הציבור שנערך היום (ב') בכנסת, בעקבות פניות רבות בנושא ולאחר החשיפה התקשורתית בתוכנית "צינור לילה" בערוץ 10. זאת כזכור לאחר שהתגלה כי ממירי הוט מג'יק רבים גרמו להשבתת מכשירי הטלוויזיה, מבלי שהוט תסכים לפצות או להחליף באופן גורף את הממירים.

"זה לא הנושא הראשון שלגביו אנחנו מקבלים פניות נגד חברת הוט", פתחה יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר עדי קול, "והחברה ממשיכה להתבצר בתשובות שלה. יש אלפי אנשים בישראל שיש להם את הממיר הזה בבית, והגיע הזמן שאחת ולתמיד חברת הוט תיקח אחריות על מה שהיא עושה". ‏

נציגי המתלוננים שטחו את סיפורם, בהם שירי דרור, סטודנטית ששילמה 1,100 שקל עבור תיקון אך לא פוצתה על-ידי החברה. "הם אמרו שהממיר תקין. אם הממיר היה תקין, למה החליפו לי אותו?".

מתלונן אחר, אלעד דהן, שילם 8,000 שקל עבור תיקון הטלוויזיה בעקבות כמה תקלות והציג דוח מעבדה שלדבריו "מצביע במפורש על כך שהתקלה נגרמה בגלל הממיר של הוט". גם כאן דהן צלח שעות של שיחה שבסופן לא פוצה.

"מספרים זניחים"

‏מיכל פליישר, סמנכ"לית הרגולציה של הוט, אמרה בדיון: "אני רוצה להדגיש שלא נשקפת שום סכנה בטיחותית ללקוחות. אנחנו לא מסתירים שהגיעו תלונות של לקוחות שנגרם נזק לטלוויזיה, יש פניות בהיקף מצומצם.

"מאז החשיפה בתקשורת הגיעו אלינו מספר קטן של כ-40 פניות. יש מעל ל-2 מיליון ממירים מסוגים שונים. במספרים שאנחנו מכירים מדובר במספרים זניחים. בממיר המדובר אנחנו לא מכירים תקלה גורפת".

הוט לא הציגה דוח מעבדה בנושא ונתלתה באישור הראשוני של מכון התקנים. מורן שכניק, כתבת "צינור לילה" שעסקה בנושא, העידה על מאות פניות לאחר התחקיר.

מימון שמילה, סמנכ"ל פיקוח ואכיפה וממלא-מקום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אמר בדיון: "לאור מה שאני שומע פה, הנושא יקבל עדיפות גבוהה. אני מרגיש מאוד לא נוח שציבור לא מקבל את השירות ושיש טלוויזיות לא תקינות.

"ברישיון החברה יש מחויבות לכסות כל נזק שנגרם בגלל המכשירים שלהם. חובתי לקחת את הדבר הזה יחד עם המומחים שלנו ולבדוק דוחות הנדסיים, ואנחנו גם נדרוש אותם מהוט. אם יידרשו עיצומים כספיים, נפעל בדיוק כמו שפעלנו לגבי זמני המענה של הוט".

ח"כ קול ציינה כי היא קיבלה אתמול מכתב מיו"ר קבוצת הוט, שתקף אותה על התבטאויותיה בתקשורת נגד החברה. "תמוה בעיניי שבשבוע בו חברת הוט מקבלת קנס של 1.3 מיליון שקל, ובזמן שחברת הוט מוצפת בתלונות של לקוחות, בוחר יו"ר קבוצת הוט להתעסק בי, במקום לדאוג ללקוחות שלו. כנראה שהוא עסוק יותר ביחסי ציבור במקום בציבור". ‏ ‏