תוך שנתיים וחצי: קשת הפסידה 40 מיליון שקל בערוץ 24

זאת לאחר השקעה של כ-200 מיליון שקל ב-5 השנים האחרונות ■ אמש נחשף כי בימים האחרונים פוטרו 17 מעובדי הערוץ, וכל ההפקות המתוכננות שלו נעצרו

‎‎ערוץ 24 הפסיד בשנתיים וחצי האחרונות 40 מיליון שקל - זאת לאחר השקעה של כ-200 מיליון שקל ב-5 השנים האחרונות, מאז נרכש הערוץ על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת.

הנתונים נחשפים על רקע הערכות כי ההפסד צפוי להעמיק, וכי הערוץ ניצב בסכנת סגירה ממשית. כפי שנחשף אתמול (א') ב"גלובס", בימים האחרונים פוטרו 17 מעובדי ערוץ 24, שהם כ-40% מכלל עובדי הערוץ, וכל ההפקות המתוכננות שלו נעצרו.

‏בשבועות האחרונים גיבש הערוץ בראשותו של אורי דיקשטיין תוכנית לשיקומו, במסגרתה פנה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לשנות את יחס השידורים של הערוץ ולאפשר לו לשדר 70% מוזיקה ו-30% תוכן אחר. כיום היחס עומד על 95% מוזיקה ו-5% תוכן אחר - מה שמוביל, לדברי גורמים בערוץ, להעמקת הפסדיו.

‏ערוץ המוזיקה הישראלי דשדש מיום הקמתו. בשנת 2009 הערוץ נמכר לזכיינית ערוץ 2 קשת, ומאז הגיע אמנם להישגי צפייה, כמו בעת שידור התוכנית "אייל גולן קורא לך" - אך גם ידע כישלונות מהדהדים, כמו תוכניתה של דנה אינטרנשיונל ששודרה בשנה האחרונה.

עד לשנת 2012 שמר הערוץ על איזון תפעולי, אולם העניין ההולך ודועך של הציבור בצריכת מוזיקה בפלטפורמות הטלוויזיה ומעבר הצופים לפלטפורמות דיגיטליות חינמיות ונגישות כמו יו-טיוב, הביאו לקושי מהותי להמשיך לנהל ערוץ טלוויזיה המבוסס על סוג זה של תכנים.

‏לאור העובדה שמדובר בפלטפורמה הטלוויזיונית היחידה כמעט היום לאמנים מבצעים, סגירת הערוץ עלולה להשפיע על שוק המוזיקה הישראלי.

‏בתוך כך, ממשיכה מועצת הכבלים והלוויין להתנהל ללא מינוי קבוע של יו"ר. אתמול נפגש שר התקשורת גלעד ארדן עם יושבת הראש המיועדת של הגוף הרגולטורי, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, ולאחר אישור של ועדת ברנר, היא צפויה להיכנס לתפקידה.

‏בערוץ 24 סירבו להגיב. ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי הפנייה התקבלה וכי היא נבחנת.