צה"ל הפציץ בעזה; גורם צבאי: "לא נדרדר את המצב"

(עדכון) - צה"ל המשיך הלילה בסריקות בגדה אחר רוצחי שלושת הנערים, ובעזה הותקפו יותר מ-30 מטרות של חמאס ■ יעלון: "נדע לבוא חשבון עם חמאס"

הפגזת בית המחבל בחברון / צילום: רויטרס
הפגזת בית המחבל בחברון / צילום: רויטרס

בעוד שבקרב חברי הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אמש (ב') התגלעה מחלוקת בנוגע לדרכי התגובה של ישראל בעקבות מציאתם גופותיהם של שלושת הנערים שנחטפו, ממשיכים כוחות צה"ל במצוד אחר שני החשודים בחטיפה, מרוואן קוואסמה ועאמר אבו-עיישה - שני פעילי חמאס שירדו למחתרת.

גורם צבאי אמר כי "באותה נחישות ועקשנות שעסקנו במציאות החטופים - נמשיך לחפש אחר החוטפים". הגורם הוסיף כי "נשקלות כל האפשרויות הצבאיות נגד חמאס. המטרה היא לנהל את האירוע באחריות ולא לדרדר את המצב".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר הבוקר גם הוא כי במערכת הביטחון "רואים בחמאס אחראי לחטיפה ולרצח ונדע לבוא עמו חשבון. נמשיך לרדוף אחר רוצחי הנערים ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו. כך גם יהיה".

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל במחנה פליטים בחברון, בג'נין דווח על פלסטיני שנהרג לאחר שהשליך רימון על כוחות צה"ל. מתחילת מבצע "שובו אחים" נעצרו 419 פלסטינים, 57 מהם משוחררי עסקת שליט ו-279 משתייכים לחמאס. יותר מ-2,200 בתים נסרקו.

בלילה: רקטות נורו, צה"ל תקף יותר מ-30 יעדי טרור

בתוך כך, גם הבוקר בוצע ירי מרצועת עזה לשטח ישראל: רקטה שנפלה והתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון גרמה לנזק למבנה ולמכונית. בשעות הלילה נורו 10 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. איש לא נפגע. סמוך לשעה 08:30 נשמעה אזעקת צבע אדום בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון, שדות נגב, יישובי שער הנגב ושדרות, לאחר שארבע רקטות נורו משטח רצועת עזה.

שתיים מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ביישובי שער הנגב ושתיים נוספות באזור שדרות. אחת מהרקטות ששוגרו לעבר שדרות התפוצצה בשדה קוצים וגרמה לדליקה במקום.

מוקדם יותר בוצעה פעילות נרחבת של צה"ל ברחבי רצועת עזה כשכלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות מצפון הרצועה ועד לדרומה. 34 יעדים, רובם של חמאס, הותקפו. בין השאר נפגעו מתקן צבאי שמאכלס מפקדות של חמאס, מחסני נשק, מחנות אימונים ובורות שיגור של רקטות. הפלסטינים דיווחו על ארבעה פצועים.