ברצלונה: פעם התנגדו לספונסרים, היום מוכרים חסויות אפילו בשרוולים

המועדון הקטאלוני חתם על הסכם עם חברת מוצרי החשמל והבית Beko; יכניס בעונה הבאה 77 מיליון אירו מהמפרסמים שיופיעו על מדי המשחק שלו

המפרסמת החדשה על שרוולי מדי החולצה של ברצלונה Beko / צלם: אתר ברצלונה
המפרסמת החדשה על שרוולי מדי החולצה של ברצלונה Beko / צלם: אתר ברצלונה

היו ימים בהם ברצלונה התנגדה למסחור בכדורגל, ולפרסום של מותגים על חולצות המשחק שלה. במקום זאת - היא תרמה כספים לארגון הסיוע של האו"ם לילדים יוניצ"ף, שהלוגו שלו התנוסס על חזית המדים של קבוצת הכדורגל הקטאלונית.

ובכן, הימים הללו הסתיימו כבר מזמן: בארסה הוסיפה אתמול (ב') לרפרטואר נותני החסות שלה את הלוגו של חברת מוצרי הבית והחשמל הבינלאומית Beko. הלוגו של החברה יתנוסס על שרוולי חולצות המשחק של קבוצת הכדורגל בארבע העונות הקרובות (2014/15-2017/18). לפי העיתון "אל מונדו", Beko תשלם למועדון 10 מיליון אירו לשנה בגין החסות.

אגב, הלוגו של Beko יוכל להופיע על מדי ברצלונה רק במשחקי הליגה הספרדית: על-פי תקנות אופ"א, בליגת האלופות ניתן לפרסם רק שני ספונסרים - אחד כספי ואחד שלא למטרות כלכליות - על חולצות המשחק.

לפי אתר diariogol, ברצלונה תכניס בעונה הבאה 77 מיליון אירו מארבעה ספונסרים שמופיעים על מקומות שונים במדי המשחק שלה: נייקי (30 מיליון), קטאר איירווייז (32), אינטל (5) וכאמור בקו וה-10 מיליון שתשלם. מנגד, בארסה ממשיכה לתרום כ-1.5 מיליון אירו בשנה ליוניצ"ף.