סטודנט בטכניון על רצח הנערים: "3 גולים לפלסטין"

מוראד אבו אלחג'א מטמרה פרסם את הסטטוס אחרי החטיפה ■ כעת, משתורגם והופץ ברשת, זכה לאלפי תגובות זועמות: "לא צריך להיות רופא" ■ נשיא הטכניון: ננקוט צעדים הולמים ותקיפים

גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית
גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית

לפני 19 ימים, עם היוודע דבר חטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, פרסם מוראד אבו אלחג'א, סטודנט לרפואה מהטכניון, סטטוס בדף הפייסבוק שלו ובו כתב: "נבחרת פלסטין כבשה 3 גולים במונדיאל, מבלי לשחק בו". היום (ג') תורגם הסטטוס לאנגלית ופורסם בקבוצת הפייסבוק הפופולרית "סטטוסים מצייצים" לצד הודעת גינוי. עד כה זכתה ההודעה ליותר מ-4,000 לייקים וקרוב ל-500 תגובות זועמות. ככל הנראה, אבו אלחג'א מחק את הסטטוס מאז.

את הסטטוס המקורי פרסם בערבית אבו אלחג'א, במקור מהכפר טמרה שבצפון. מאז תרגומו לאנגלית ופרסומו היום עורר הסטטוס סערה גדולה בטכניון, המוסד שבו הוא לומד, והיו אף כאלו שקראו להנהלת המוסד להרחיק אותו משורותיה.

"פנינו להנהלה בדרישה להרחיקו מהלימודים", אמר לוואלה! חדשות משה זיסקינד, סטודנט בטכניון וחבר ב"תא הישראלים" מטעם מפלגת הבית היהודי. "הוא לא צריך להיות רופא, בטח שלא בשטחי ישראל. זאת חוצפה שאינה נתפסת", הוסיף.

לדבריו, "סטודנט שמסית לטרור, מצדד במעשה הנפשע הזה של רצח ילדים תמימים ומתגאה בו, לא צריך להיות כאן. זאת בושה שהוא לומד במוסד יוקרתי כמו הטכניון, שהאזרח הישראלי מממן". לדברי זיסקינד, גם הסטודנטים הערבים במוסד מתנערים מדעותיו של אבו אלחג'א ומגדירים אותן מסוכנות.

גם בפורומים פנימיים של סטודנטים בטכניון הופיעו תגובות נזעמות ועלו תהיות כיצד אדם הלומד מקצוע כמו רפואה, שאמור לטפל בבני אדם במסירות נפש, מתבטא וחושב כך. "אנו מגנים בחריפות את ההתבטאות המבחילה של הסטודנט שהביע שמחה מפיגוע הטרור", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון, דני מגנר. "אנו מצפים הן מהנהלת הטכניון והן מציבור הסטודנטים להוקיע כל ביטוי של תמיכה בטרור, הסתה או גזענות. לבנו יוצא אל משפחות הנרצחים ואנו מרכינים את ראשנו לזכרם".

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר בתגובה: "עלינו להוקיע אמירות שכאלה, שאין להן כל מקום בשיח בין בני אדם. לכן, אנו נחושים לבדוק את המקרה לעומקו ולנקוט צעדים הולמים ותקיפים נגד כותב הסטטוס".