אי.די.בי פתוח גייסה 321 מיליון שקל בהנפקת הזכויות

‎‎בן משה ואלשטיין סיפקו את הסחורה: הזרימו כ-230 מיליון שקל בהנפקת הזכויות

אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי

‎‎חברת ההחזקות אי.די.בי פתוח , שבשליטת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, דיווחה אמש על תוצאות מוצלחות בהנפקת הזכויות שביצעה, שלפיהן 99% מבעלי היחידות, ובראשם צמד בעלי השליטה החדשים, מימשו את זכאותם והזרימו לקונצרן סכום של 321.5 מיליון שקל.

בן משה ואלשטיין הזרימו באמצעות התאגידים שבבעלותם (דולפין של אלשטיין ואקסטרה אחזקות של בן משה) סכום של 115.5 מיליון שקל כל אחד. בכך הגדילו השניים את הון המניות שברשותם לכ-58% בחלקים שווים.

במסגרת ההנפקה, שמהווה חלק מהסדר החוב שגובש באי.די.בי, הציעה החברה למחזיקים במניותיה לרכוש כנגד כל 40 מניות שברשותם חבילה של 13 מניות ו-27 כתבי אופציה (משלוש סדרות שונות) - חבילה שמחירה 65 שקל, כאשר מרכיב ההטבה בהנפקה עמד על כ-6% למניה. החברה מציינת בדיווחה כי אם ימומשו במלואן כל כתבי האופציה שהונפקו, תגיע תמורת ההנפקה לסך של כ-800 מיליון שקל.

כספי הנפקת הזכויות ישמשו את אי.די.בי פתוח לפירעונות הצפויים שלה במהלך החודש הנוכחי, ולמעשה הן מסדרות את החברה עד לסוף השנה מבחינת התשלומים לבנקים ולמחזיקי האג"ח.

נכון לחודש יוני האחרון עמדה יתרת הנכסים הנזילים של אי.די.בי פתוח על כ-485 מיליון שקל, והיא אינה כוללת פיקדון משועבד לטובת הלוואה ממנורה בהיקף של 92 מיליון שקל. במהלך יוני יצא רוב הכסף מהקופה לטובת נושי הקונצרן - 445 מיליון שקל, חלק הארי (כ-400 מיליון שקל) למחזיקי אג"ח ז'.

נכון לסוף מארס עמד היקף המקורות הנדרשים לאי.די.בי פתוח לתשלום התחייבויותיה השנה על כ-1.1 מיליארד שקל. החברה צפתה כי כ-480 מיליון שקל מהם יגיעו מהזרמת הון, שכבר נעשתה, במסגרת הסדר החוב בקונצרן, כ-300 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות, שאכן הצליחה, 177 מיליון שקל מיתרות נזילות הנמצאות בידה ועוד 133 מיליון שקל הכפופים להסכמות עם הבנקים, משוכה שגם אותה צלחה החברה, כאשר דיווחה אתמול כי הגיעה להסכמות בדבר דחיית הקובננטים לבנקים המלווים עד ליולי 2015.

לאי.די.בי פתוח חובות של כ-5.4 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.1 מיליארד שקל חוב בנקאי - יותר ממחציתו לבנק הפועלים, והשאר לבנק לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות ולבנקים הזרים ‏BNP‏ הצרפתי ו-‏HSBC‏. ‏‎‎‏ ‏