אחותו של נוחי דנקנר שילמה 20-30 מ' ש' ללאומי

בבנק לאומי פועלים זה כשנה וחצי לגביית חובה של גנדן לבנק, העומד על כ-450 מיליון שקל ■ סך הערבויות של בעלי המניות בגנדן: כ-150 מיליון שקל ■ בנק נוסף שלו הייתה חייבת גנדן כספים הוא מזרחי טפחות

שלי ברגמן / צילום: רוני שיצר
שלי ברגמן / צילום: רוני שיצר

בנק לאומי רואה פירות ראשונים מהליך גביית הערבויות בגנדן, החברה באמצעותה שלט בעבר נוחי דנקנר באי.די.בי. ל"גלובס" נודע כי שלי ברגמן, אחותו של נוחי, פרעה באחרונה לבנק את הערבויות שלה לגנדן, המוערכות ב-20-30 מיליון שקל.

בבנק לאומי, בראשות המנכ"לית רקפת רוסק עמינח, פועלים זה כשנה וחצי לגביית חובה של גנדן לבנק, העומד על כ-450 מיליון שקל. מכיוון שהנכס המרכזי בו החזיקה גנדן, מניות אי.די.בי, שעברה לשליטתם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, כבר אינו קיים, הרי שמה שנותר לבנק הוא לגבות את הערבויות האישיות של בעלי המניות בחברה הפרטית, המוערכות בכ-150 מיליון שקל, וזה במקרה הטוב.

מחצית מהערבות בגנדן היא של דנקנר עצמו, וכן ישנה ערבות בגובה 20-30 מיליון שקל שנתן כל אחד מבעלי המניות הבאים: האחים מרק וג'קי שימל, אבי פישר, וכאמור שלי ברגמן. הערבות של ברגמן גבוהה יחסית להחזקותיה בגנדן, העומדות על פחות מ-2% מהמניות.

בנק נוסף שלו הייתה חייבת גנדן כספים הוא מזרחי טפחות (כ-80 מיליון שקל), אשר בתחילת השנה גבה מקצת מהחוב, באמצעות מכירה כפויה של מניות אי.די.בי שהחזיקה גנדן תמורת כ-9 מיליון שקל.

יש עוד ערבויות בטומהוק

החובות הפרטיים של דנקנר לא מסתיימים בגנדן, שכן מעליה הוא מחזיק בחברת טומהוק, שם קיים חוב של 150 מיליון שקל לבנק הפועלים, 100 מיליון שקל לדיסקונט, 40 מיליון שקל לקרדיט סוויס ו-30 מיליון שקל למזרחי טפחות - ובסך הכול כ-340 מיליון שקל.

סך הערבויות האישיות של דנקנר בגנדן ובטומהוק עומדות על כ-470 מיליון שקל.

לפני כשלושה חודשים נראה היה שהמגעים עם הבנקים מתקדמים, וכי יש כבר מתווה במסגרתו דנקנר ימכור את ביתו, המוערך בשוי של 45 מיליון שקל, ובנוסף לכך ישלם כ-150 מיליון שקל באמצעות כסף שיגיע מקורביו, ובראשם אביו יצחק דנקנר, הנחשב לאדם אמיד. שאר הסכום, 270 מיליון שקל, אמור היה להיות משולם לפי ההכנסות שיצבור בעתיד.

אלא שמאז עברו כאמור מספר חודשים, ולא נראה שההסדר קרוב לביצוע. מה שוודאי לא מסייע לקידום המצב הוא העובדה שבאחרונה הוחלט להגיש כתב אישום כנגד דנקנר, בגין הרצת מניות אי.די.בי.