הותר לפרסום: עו"ד רונאל פישר חשוד שהציע לאלון חסן לשחד שוטרים ב-150 אלף ד' תמורת סגירת תיק

(עדכון) - חסן, היו"ר המושעה של ועד עובדי נמל אשדוד, כתב בפייסבוק: "מי שחפר לי קבר - אני אקבור אותו בו" ■ פישר חשוד גם בשיבוש חקירה, לאחר שלכאורה הזהיר את חסן כי הוא עומד להיעצר ולהיחקר בפרשת נמל אשדוד

רונאל פישר / צילום: יונתן בלום
רונאל פישר / צילום: יונתן בלום

‎‎הותר לפרסום: עו"ד רונאל פישר, הסנגור וכוכב הטלוויזיה, נעצר ביום חמישי שעבר בחשד לביצוע עבירה של תיווך בשוחד, בכך שביקש מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה. זאת לכאורה, בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו לכך שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות עליהן הוא נחקר בימים אלה.

‏בנוסף, חשוד פישר בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט וחקירה, בכך שהודיע לאלון חסן על כך שהמשטרה מנהלת נגדו חקירה פלילית חשאית. עוד חשוד פישר כי במסגרת יחסיו האסורים עם גורמים במשטרה הוא התריע בפני חסן שהוא עומד להיעצר ולהיחקר באזהרה בפרשת נמל אשדוד.

‏עוד נחקר החשד למעורבות במעשים של גורמים בארגון נשות השוטרים המקושר לצמרת המשטרה, ארגון אותו מייצג עורך הדין. לפי ההערכה, יש בידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש), שחוקרת את הפרשה, האזנות סתר טלפוניות שבוצעו לחסן שבהן פישר נשמע כשהוא מציע לחסן סכומי כסף גדולים למספר קציני משטרה בתמורה להטבות. אחת הסיבות לחקירה שהובילה אל פישר היא העובדה שבפשיטה שערכה המשטרה על נמל אשדוד עם הפיכת שלב חקירת פרשת נמל אשדוד לגלויה, התברר שחלק מהחשודים יודעו מבעוד מועד על הפשיטה והתכוננו אליה ואף השמידו ראיות טרם שהגיעו חוקרי המשטרה לנמל.

הפרשה הייתה בימים האחרונים תחת צו איסור פרסום וכונתה "הפרשה החדשה שמסעירה את המשטרה", אך פרטים רבים ממנה דלפו ברשת האינטרנט. היום (א') התיר בית משפט השלום בירושלים לפרסם חלק מפרטיה. ‏

לאור מעורבותם המרכזית של קציני משטרה בפשרה, החקירה מתנהלת, כאמור, על-ידי מח"ש ובסיוע גורמים נוספים. עורך הדין המוכר מייצג את קצין משטרה בכיר לשעבר, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר שלפי החשד הרב יאשהיו פינטו ניסה לשחדו. כמו כן ייצג פישר קציני משטרה נוספים. לפי החשד הוא ניצל את קשריו עם קציני המשטרה ועם אחרים לרעה.

נזכיר כי אלון חסן המיוצג בידי רונאל פישר נעצר ב-25 במאי ביחד עם אחיו, דוד, עם מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס, ועם חשודים נוספים בחשד לסחיטה באיומים, קבלת שוחד, הלבנת הון ומירמה והפרת אמונים. על-פי החשד, חסן פעל בכוח כדי לקדם את עסקיו הפרטיים בנמל, וכן קיבל לכאורה לכיסו כספים כדי לקדם את האינטרס העסקי של אחרים. זאת, תוך הסתרת מקור הכספים שקיבל במסגרת עסקים אלה. ‏

חסן: "אני מרגיש טוב"

אלון חסן מצדו, השוהה במעצר בית ומורחק מנמל אשדוד עקב החקירה נגדו, הגיב בסוף השבוע בפייסבוק להתפתחויות האחרונות בחקירתו. "למשפחה ולחברים שלום!. אני רוצה לאחל לכם ולמשפחתכם שבת שלום", כתב חסן. "אני מרגיש טוב, תודה לאל, רוצה להגיד לכם שכל מה שקורה לנו הוא לטובה גם אם לפעמים אנחנו לא מבינים. כפי שאמרתי תמידף יש רק אמת אחת. לסיום אומר דבר אחד: מי שחפר לי קבר, אני אקבור אותו בו". ‏

חקירת מח"ש מתמקדת בקשריו של רונאל פישר עם חסן, אבל לא מן הנמנע שהיא תסתעף למקרים נוספים. בין היתר, נזכיר כי שמו של פישר ששימש כיועץ המשפטי של עיריית רחובות, נקשר באחרונה לפרשת רועי בר. בר, שהיה היועץ המשפטי החיצוני של עיריות רחובות וראשון-לציון, הוא החשוד המרכזי בפרשת קבלת טובות ההנאה מקבלנים ובהם מנור גינדי בתמורה לקידום ענייניהם בעיריות.

לפי פרסום באתר ניוז 1 של העיתונאי יואב יצחק, פישר פעל ביחס לבר באופן דומה לזה שבו פעל מול חסן והציע לו לשלם שוחד בתמורה לסיועו של פישר בסגירת התיק המתנהל נגד בר באמצעות קשריו במשטרה. עם זאת, עדיין לא ברור האם הפרסומים הללו נכונים, או האם הם נחקרים על-ידי מח"ש במסגרת חקירתו הנוכחית של פישר.

שמו של פישר נקשר באחרונה גם לפרשה פלילית אחרת - חקירת חברת הנדל"ן הציבורית ב. יאיר, שראשיה חשודים בהלבנת הון בסך 60 מיליון שקלים עבור ארגון הפשע של העבריין יצחק אברג'יל.

לפי החשד, החברה הציבורית העבירה כספים לחברות קבלניות פרטיות שמאחוריהן עומד לכאורה אברג'יל. זאת, בין היתר, במסגרת פרויקט בנייה בעיר אילת‎.‎‏ פישר הוא לא רק פרקליטם וחברם של ראשי החברה, שהיא לקוח מרכזי ווותיק של משרדו אלא גם שותפם העסקי. עם התפוצצות פרשת ב. יאיר אמר פישר לגלובס כי הואיל והוא מלווה את החברה ואת בעליה שנים רבות ומקרוב מאוד, וכיוון שמדובר בחברה ציבורית אשר מפוקחת היטב על-כורחה, הוא משוכנע כי הטענות והחשדות נגדה הם עורבא פרח. "הנזק העצום שנגרם לחברה ולבעליה הוא על ראשם של מי שבנו במוחם הקודח קונספירציה שמבוססת על ספקולציות בלבד, וחבל. הדברים בוודאי יתבהרו, אלא שאנחנו תקווה כי הדבר לא יהיה מאוחר מדי, אחרי שהחברה כבר לא תהיה‎"‎‏, אמר אז פישר. ‏‎‎‏

היום עו"ד, פעם עיתונאי

‏‎עו"ד רונאל פישר (47) הוא כיום סנגור מוכר, בעל משרד עורכי דין משגשג וכוכב טלוויזיה המשמש כשופט בתוכנית "המיזם" המשודרת בערוץ 2, אבל לא תמיד היה כזה. פישר, אחיו של עו"ד גדעון פישר ושל השחקן אמנון פישר ובנו של הבמאי דוד פישר ששימש בעבר כמנהל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה היה בעברו עיתונאי מוכר שעבד בעיתון "חדשות", ב"מעריב" ובמקומות אחרים.

הקריירה של פישר כעיתונאי הייתה מוצלחת ובין היתר הוא חשף בספטמבר 1995 את פרשת הסיליקון בחלב תנובה שזעזעה את המדינה. תחקיר של פישר בעיתון מעריב חשף כי תנובה מוסיפה לחלב העמיד דל השומן שלה את הכימיקל דיתיל סולוקסאן (סיליקון) שמנע קיצוף ואיפשר לאטום ביתר קלות את אריזות החלב. החשיפה הולידה כתב אישום נגד תנובה ומנהליה שהסתיים בעונשי קנס ושורה של תביעות פיצויים אזרחיות, בהן ייצוגיות.

בשנת 1996 חשף פישר את פרשת השמדת מנות הדם של עולי אתיופיה שאף היא יצרה סערה גדולה וכן את פרשת פרופ' אליעזר רחמילביץ', שסירב לטפל בחולת הסרטן דסי רבינוביץ'. לאורך השנים הופיע פישר גם בתוכניות טלוויזיה רבות ובהן סדרת התעודה "עשרת הדיברות", "גברים בשחור" בצוותא עם מיקי רוזנטל. כמו כן הוא הופיע ב"האח הגדול", של קשת וכאמור עד לאחרונה גם בתוכנית "המיזם" של רשת. בעקבות חקירתו במשטרה יסיים פישר את עבודתו בתוכנית ויש להניח שלא יככב בקרוב בטלוויזיה. ‏

כיום רונאל פישר הוא, כאמור, הבעלים של משרד עוה"ד רונאל פישר, בלום דוד ושות' העוסק במשפט פלילי, אזרחי ומסחרי. שותפתו היא רות דוד-בלום, פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר שמייצגת אותו בהסתבכות הנוכחית. על לקוחותיו של פישר נמנים אנשי עסקים מוכרים רבים. לפי אתר המשרד, על לקוחותיו נמנים קבלנים בעלי היקפי פעילות בארץ ובחו"ל, אנשי עסקים מתחום הטקסטיל, הביטוח והנדל"ן, חברות ביטוח, חברות בינלאומיות, רואי חשבון, אישי ועובדי ציבור, ראשי ערים בהם פתח תקווה, הוד השרון וראשל"צ ועוד.

הלקוחות הבולטים של המשרד בעבר ובהווה הם חברת ב. יאיר הציבורית (שכאמור, ראשיה חשודים בביצוע הלבנת הון עבור ארגון פשיעה), חברת פלאפון תקשורת, איש העסקים ארקדי גאידמק, אליהו העליון, ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון, עיריית רחובות, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, הסתדרות המורים, תנ"צ אפרים ברכה, ראש יאח"ה לשעבר.

פישר סובל מליקוי בדיבור (גמגום), אבל הוא מתגבר עליו באומץ רב ואפילו הצליח להפוך אותו ליתרון. הוא ידוע בלשונו החריפה ולא פעם לא היסס להתבטא בחריפות גם בבתי המשפט. כך למשל, כאשר הרשיע השופט חנן אפרתי את יעקב העליון, לקוחו של פישר בביצוע מעשים מגונים, אמר פישר בתגובה כי "המעשה המגונה היחיד בתיק הוא הכרעת הדין". פישר הורשע בדין משמעתי בעקבות האמירה הבוטה. ‏‎‎‏

ממשרד עוה"ד רונאל פישר, בלום דוד ושות' מסרו בתגובה: "עו"ד פישר לא עושה הנחות, לא לעצמו ולא לאחרים, כאשר הדבר נוגע לטיפול בלקוחות המשרד, ולכן ברור מדוע הצלחותיו ויכולותיו המוכחות ממריצות גורמים שונים ואינטרסנטים לנסות ולפגוע בו. המשרד מעולם לא זכה להנחות מגורמי אכיפה שונים ובמסגרת הטיפול המשפטי, נלחם הוא והופך כל אבן, ומעלה כל טענה, מבלי לחשוש מדבר. גם כעת, דבר לא ימנע ממשרדנו להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר עבור לקוחותיו. עו"ד פישר עושה כל הדרוש לבירור הדברים במהרה, ומשכך, אנו משוכנעים כי הסיפור יחלוף בלא כלום".