עובד פיפ"א מעורב בספסרות כרטיסים בסך 100 מיליון דולר

משטרת ריו דה ז'ניירו עצרה 11 אנשים בפרשת מכירת כרטיסים לא חוקית למשחקי המונדיאל; לפי החשד, איש פיפ"א היה אחראי על אספקת הכרטיסים

כרטיסים למונדיאל 2014 בברזיל / צלם: רויטרס
כרטיסים למונדיאל 2014 בברזיל / צלם: רויטרס

משטרת ריו דה ז'ניירו עצרה כ-11 אנשים במסגרת פרשת ספסרות בכרטיסים למונדיאל, בה מעורב בין היתר, לפי החשדות, עובד של ארגון הכדורגל העולמי פיפ"א. כך מפרסמת סוכנות הידיעות AP. העובד, שזהותו טרם נחשפה, אינו ברזילאי ונמצא במדינה רק בגלל משחקי גביע העולם.

על-פי החשד, האיש של פיפ"א היה אחראי על אספקת הכרטיסים לספסרים המדוברים, שמכרו את חלקם במחיר הגבוה פי שמונה ממחירם הנקוב. רשת הספסרות הזאת תכננה לייצר הכנסות של כ-101 מיליון דולר ממכירת הכרטיסים, לפי חוקר המשטרה שמטפל בתיק, פאביו בארוקה.

הצד האפל והמסואב של 'משפחת הכדורגל' פיפ"א

מי שהנהיג את הרשת הוא אלג'יראי בשם מאמאדו לומינה פופאנה, ששהה בבית המלון בקופקבנה בריו שם לנים גם בכירי פיפ"א. בידיו נמצאו כרטיסים שבמקור הופצו על-ידי MATCH (חברת השיווק שמנהלת עבור פיפ"א את אופרציית מכירת כרטיסי ה-VIP למונדיאל).

חלק מהכרטיסים שהרשת ניסתה למכור הוקצו במקור על-ידי פיפ"א לשחקנים המשתתפים בטורניר בברזיל. על רשת הספסרות עלתה המשטרה בריו לאחר מבצע של האזנות סתר לטלפונים הסלולריים שלהם.