שבת בתל אביב: מרבית המרכולים יישארו פתוחים

למרות שצרכנים רבים בתל אביב הקדימו ביממה את הקניות, בעקבות החלטת שר הפנים לסגור את המרכולים בעיר בשבת – מתברר כי מרבית חנויות הנוחות יישארו פתוחות ויספגו את הקנס

טיב טעם ו AM:PM / צילום: תמר מצפי
טיב טעם ו AM:PM / צילום: תמר מצפי

נשארים פתוחים בשבת: החלטתו של שר הפנים גדעון סער לסגור את המרכולים בתל אביב ביום המנוחה עוררה זעם בעיר, אבל בדיקת חדשות 2 Online מעלה כי רוב המרכולים דווקא יהיו פתוחים בשבת הקרובה ובעלי הרשתות יספגו את הקנסות.

ביקור שנערך הבוקר (ו') במספר סניפים של רשת am:pm וטיב טעם מוכיח עד כמה חשוב לתושבי העיר ללא הפסקה כי הסניפים יישארו פתוחים בשבת. במקרים רבים נתקלו המוכרים בלקוחות שהקדימו וערכו קניות כבר היום, מחשש שהחנויות יהיו סגורות מחר.

"איך לך מה לדאוג, אנחנו פתוחים", אמר עובד בסניף am:pm לאחד הלקוחות. "הם חושבים שרוצים לפגוע רק בצרכנים, אבל זה פוגע גם בעובדים", הוא אומר. במהלך הצהריים הגיעו לקוחות רבים לסניפים רק כדי לברר האם הם צפויים להיות פתוחים בשבת. "כל הכבוד שלא תסגרו", אמר אחד הלקוחות, "אתם נלחמים בשבילנו".

ברשת am:pm החליטו לקחת צעד אחד קדימה את המאבק נגד החלטתו של סער. על סניפי הרשת בתל אביב נתלו שלטים מטעמה עם הכיתובים "את העיר הזאת אי אפשר להפסיק", ו"לא נעים לראות am:pm סגור". העובדים, שטוענים כי סגירת הסניפים תפגע בפרנסתם, לובשים חולצות מיוחדות עם מסרי מחאה.

"בינתיים בעלי הרשתות יספגו את הקנסות, אבל זה לא יוכל להימשך ככה זמן רב", אמרה לחדשות 2 Online עובדת בסניף טיב טעם בעיר. "מישהו צריך להרים פה מחאה גדולה. זו החלטה מטורפת ובעיקר הזויה. הכל היה שקט, היה סטטוס קוו".

באחת הפיצוציות ברחוב שינקין נתלה שלט ועליו נכתב "סגור בשבת. לתלונות: שר הפנים גדעון סער". בעלי הפיצוצייה אף הקפידו לצרף את מספר הטלפון של לשכתו של השר בירושלים.

"עצוב מאוד שאורח החיים התל אביבי נקבע על ידי קבוצת אנשים שמנצלים את העיר ותושביה לצרכים פוליטיים", סיכם יוסי, תושב העיר שמקפיד לערוך קניות בשבת בשל חוסר בזמן בשאר ימות השבו.

במכתב ששלחה השבוע העירייה ל-186 חנויות קטנות, קיוסקים ופיצוציות, 125 מינימרקטים ו-37 סניפים של הרשתות am:pm, טיב טעם וסופר יודה - נכתב כי "בעקבות הליכים משפטיים שננקטו כנגד מדיניות האכיפה של עיריית תל אביב-יפו, נדרשה העירייה על ידי בית המשפט העליון להפעיל אמצעי אכיפה נוספים על מתן קנסות ובכלל זה הגשת בקשות לבית המשפט למתן צווי איסור פתיחה כנגד עסקים לממכר מזון שלא לצריכה במקום, כגון מכולות ופיצוציות, הפתוחים בימי שבת ומועדי ישראל בניגוד לחוק העזר הקיים".