רני צים רוכש 50% מכפר השעשועים ואופיס דיפו

היקף העסקה עומד על 25 מיליון שקל ■ צים: "עם מבנה ארגוני נכון ומבנה הון נכון, אין לי ספק שאופיס דיפו תהיה חברה מצוינת"

רני צים / צילום: איל יצהר
רני צים / צילום: איל יצהר

איש העסקים רני צים רוכש 50% מקבוצת ריטייל 3000, שמחזיקה ברשתות אופיס דיפו וכפר השעשועים. היקף העסקה עומד על 25 מיליון שקל. מחצית מהסכום, 12.5 מיליון שקל, העמיד צים כהלוואה לקבוצה כשמונה ליו"ר בתחילת השנה, אז התנה כי ישלים את העסקה עד סוף השנה במידה שהרשת תעבור למצב של איזון תפעולי.

כעת, אומר ל"גלובס" רונן לוי, המחזיק ב-50% האחרים בריטייל 3000 ,כי "אחרי שהצלחנו כבר כעת להגיע לאיזון תפעולי בכפר השעשועים, אנחנו בדרך לשם גם עם אופיס דיפו. אני שמח שרני צים בחר להקדים את מימוש האופציה שעמדה לרשותו". יש לציין כי העסקה מותנת באישור הממונה על ההגבלים.

בינואר 2014 רכש לוי את השליטה באופיס דיפו מידי אבי מלכה בתמורה ל-1.4 מיליון שקל (עם ציוד ומלאים בשווי 60 מיליון שקל). בחודש מאי הכריזה ריטייל 3000 על השקעות נרחבות ברשתות ועל יעד מכירות בהיקף של 660 מיליון שקל. עוד הודיעה כי תשקיע במהלך השנה הקרובה 14 מיליון שקל בשיקום אופיס דיפו.

בפברואר האחרון, השלימה ריטייל 3000 את רכישת כפר השעשועים מקבוצת דור אלון.

כעת, רשתות הציוד לתלמיד נכנסות לתקופה החמה של השנה עם מכירות השיא של ציוד החזרה לבית הספר, ואופיס דיפו תהיה חייבת להיערך נכון לתחרות העזה שמציבות לה המתחרות. "המטרה היא להחזיק ב-50% משוק החזרה לבית הספר בפעילויות של כפר השעשועים ואופיס דיפו", אמר לוי. "כרגע, לאור המצב של השחקניות בענף, המתחרה שלנו היא בעיקר קרביץ. בשוק שמצוי במיתון, היכולת שלנו להצליח גדולה יותר".

צים דיבר היום (א') על הפוטנציאל שהוא רואה באופיס דיפו: "עם מבנה ארגוני נכון ומבנה הון נכון, אין לי ספק שאופיס דיפו תהיה חברה מצוינת". צים הוסיף כי בכוונתו להיות שותף פעיל בכל הנעשה ברשתות הקבוצה.

צים אחזקות
 צים אחזקות