חברת המדיה של אדלר לא תתמודד על תקציב הפניקס

הפניקס אימצה אסטרטגיה לא מקובלת בענף הפרסום, שלפיה למרות שתקציב הקריאייטיב מנוהל באופן קבוע באדלר-חומסקי, החברה מתמחרת מחדש כל רבעון בין חברת המדיה של אדלר חומסקי לבין חברות מדיה מתחרות

קבוצת אדלר-חומסקי "שוברת את הכלים" מול קבוצת הפניקס - לפחות בכל הקשור בענייני רכש מדיה: ל"גלובס" נודע, כי חברת המדיה של אדלר-חומסקי - מדיה קום - החליטה לא להתמודד על רכישת זמן הפרסום של הפניקס ברבעון הבא.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", קבוצת הפניקס אימצה אסטרטגיה לא מקובלת בענף הפרסום, שלפיה למרות שתקציב הקריאייטיב מנוהל באופן קבוע במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, החברה מתמחרת מחדש כל רבעון בין חברת המדיה של אדלר חומסקי לבין חברות מדיה מתחרות - בעיקר יוניברסל מקאן. כך למשל, את כל הגל של הרבעון הראשון של השנה רכשה למורת רוחם של אדלר-חומסקי חברת יוניברסל מקאן, זאת למרות שהיא רוכשת גם את המדיה של החברה המתחרה AIG.

אדלר-חומסקי זכה בתקציב הפניקס במסגרת מכרז שנערך בשנת 2013, שבו לקחו חלק גם משרדי הפרסום ברוקנר-נטע-יער וענבר-מרחב-ניסן.

בתחילת השנה השיקה החברה שפה שיווקית-פרסומית חדשה, תחת המסר "במציאות כמו שלנו, תבדוק שיש לך הפניקס". לצורך המהלך גויס השחקן גיא לואל המככב בסרטוני הטלוויזיה, והחברה עלתה גם בקמפיין חסויות בהיקף רחב, הכולל גם פעילות במדיה הדיגיטלית.

בסמוך לכך הופקד תקציב המדיה ביוניברסל, מה שעורר כאמור ביקורת מצד אדלר-חומסקי, שכן במשרד שואפים באופן טבעי לשמור על חיבור של מדיה וקריאייטיב - בעיקר לאור העובדה שבשוק של היום עיקר הרווח מגיע מרכש המדיה.

עם זאת, בסבב ההתמחרות הבא, הם התמודדו על התקציב וזכו בו. היום (א') הודיעה קבוצת דלק כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת השליטה בהפניקס למשפחת קושנר. מדובר בעסקה בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקל.

מחברת הפניקס נמסר: "הפניקס מנהלת בימים אלה מכרז על רכש המדיה לרבעון השלישי. החברה תפרסם את תוצאות המכרז ותודיע לזוכים מבין החברות המשתתפות בימים הקרובים".