נתניהו: "איננו מבחינים בין טרור לטרור - נפעיל יד קשה"

רה"מ התייחס לרוצחי מוחמד אבו-ח'דר: "נמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי והוקעה" ■ "מקומם של רוצחים כאלה אינו בחברה הישראלית. בכך אנו נבדלים משכנינו, שם הרוצחים מתקבלים כגיבורים"

בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו
בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (א') דברים בבית משפחת פרנקל שבנוף איילון והתייחס למקרי הרצח של הנער משועפאט מוחמד אבו-ח'דר ושלי דדון מעפולה.

"אנחנו יודעים היטב מי עומד מאחורי החטיפה והרצח של שלושת הנערים גיל-עד, נפתלי ואייל - ונגיע אליהם", פתח נתניהו את דבריו. "הרוצחים יצאו משטח בשליטת הרשות הפלסטינית וחזרו לשם. לכן, על הרשות הפלסטינית מוטלת האחריות לעשות הכל כדי לאתרם בדיוק כפי שכוחות הביטחון של ישראל איתרו תוך ימים בודדים את החשודים ברצח של הנער מוחמד אבו-ח'דיר.

"אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של הנער. אני גם מבטיח לכם שנמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי והוקעה. מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית. בכך אנחנו נבדלים משכנינו, שם הרוצחים מתקבלים כגיבורים ועל שמם קוראים כיכרות".

"זה איננו ההבדל היחיד בינינו", המשיך ראש הממשלה. "את המסיתים אצלנו אנחנו מעמידים לדין בעוד שההסתה ברשות הפלסטינית נעשית בכלי תקשורת רשמיים ובמערכת החינוך. זו הסתה שעיקרה קריאה להשמדתה של ישראל. אינני מבחין בין הסתה להסתה בתוך מדינת ישראל, כשם שאני מגנה בכל פה קריאות 'מוות לערבים' - אני מגנה קריאות 'מוות ליהודים'. איננו מבחינים בין טרור לטרור ונפעיל יד קשה".