הנפקת מטומי יוצאת לדרך: תגייס לפי שווי של 350 מ' דולר

תוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה (פרופורמה, כולל טים אינטרנט) הסתכמו במחזור של 68 מיליון דולר ו-6.9 מיליון דולר ב-Ebitda, בהשוואה למחזור של 54 מיליון דולר ו-4.2 מיליון דולר בשנה הקודמת

אילן שילוח / צילום: יוסי כהן
אילן שילוח / צילום: יוסי כהן

הנפקת מטומי יוצאת לדרך. בסוף השבוע הודיעה חברת מטומי למשקיעים בלונדון על יציאה למהלך של הנפקה, במסגרתה תגייס עד 75 מיליון דולר לפי שווי של 350 מיליון דולר, לאחר הכסף ( 275 מיליון דולר לפני הכסף). כמו כן, הודיעה מטומי שהיא מכוסה (book covered) במלוא סכום הגיוס בסך של עד 75 מיליון דולר.

הנהלת מטומי נפגשה במהלך השבועיים האחרונים עם מספר משקיעים מצומצם במטרה לקבל את חוות דעתם באשר לקידום מהלך של הנפקה, ועדכנה אותם בתוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה, וברכישת השליטה של טים אינטרנט הגרמנית. מטומי רכשה 50% נוספים מחברת טים אינטרנט והעלתה את אחזקתה ל-70%.

בעקבות פגישות אלו והמשוב החיובי שהתקבל מהמשקיעים, החליט דירקטוריון החברה לצאת להנפקה, אשר צפויה להסתיים בימים הקרובים.

תוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה (פרופורמה, כולל טים אינטרנט) הסתכמו במחזור של 68 מיליון דולר ו-6.9 מיליון דולר ב-Ebitda, בהשוואה למחזור של 54 מיליון דולר ו-4.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. התוצאות משקפות צמיחה של 26% במחזור ו-64% ב-Ebitda. מטומי סיימה את שנת 2013 עם מחזור של 217 מיליון דולר וכ-17 מיליון דולר (פרופורמה כולל טים אינטרנט). מחזור הפעילות של טים אינטרנט ב-2013 היה 23 מיליון דולר וכ-4 מיליון דולר ב-Ebitda.

מטומי החליטה בחודש מארס לדחות את ההנפקה לאחר שגייסה 100 מיליון דולר לפי שווי חברה של 400 מיליון דולר (לאחר הכסף), כיוון שלא הצליחה להגיע ל-25% בעלי מניות אירופאים כפי שנדרשה על ידי בורסת לונדון. ה-LSE פנה למטומי לאחר ההנפקה והציע לה לפתוח עבורה ועבור חברות טכנולוגיה ישראליות נוספות את האפשרות להנפיק בבורסה הראשית בלונדון בקטגוריה של חברות צמיחה, בה נדרשים רק 10% בעלי מניות אירופאים, כשעד לאחרונה יכלו רק חברות אירופיות ולא ישראליות, להירשם בה. מכאן שעתה נפתחה האפשרות גם לחברות הטכנולוגיה הישראליות להירשם בבורסה הראשית בלונדון ( LSE) ולא רק בבורסה המשנית באופן שיאפשר לבורסה הראשית בלונדון להתחרות בנאסד"ק.