פרס על רצח הנער הערבי: "היום מציון תצא בושה"

נשיא המדינה: "לא האמנו כי יכול לקרות פשע נתעב וכל כך אכזרי בעם שלנו" ■ שר החינוך שי פירון: "אנו חווים כעת מגה פיגוע מוסרי. זהו לא רק רצח של ילד, זה רצח של אתוס מוסר ותרבות"

שמעון פרס / צלם רויטרס
שמעון פרס / צלם רויטרס

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב הבוקר (ב') לראשונה לרצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר משועאפט ואמר: "מדינת ישראל במשבר מוסרי עמוק בחינוך. לא האמנו כי יכול לקרות פשע נתעב וכל כך אכזרי בעם שלנו - אסור לנו להיות עם כזה".

פרס הוסיף עוד כי "אנו נמצאים בלב משבר פלילי ומוסרי עמוק ביותר שאנו חייבים לקחת במלוא הרצינות. היום מציון תצא הבושה על הפשע ובו חיי נער בן 16 נלקחו על לא עוול כפו על ידי צעירים מהמחנה שלנו. הידיעה כי יום קודם לכן ניסו לחטוף ילד בן 9 מידי אמו רק מחמירה את המשבר ואת חומרת המצב. הרצח מוכרח לזעזע קשות את העם".

הנשיא אמר את הדברים במפגש עם תלמידי "מדעני וממציאי העתיד" של קרן רש"י, שנערך היום במשכן הנשיא בירושלים. באירוע התקיים בהשתתפות שר החינוך שי פירון, יו"ר קרן רש"י גבי אשכנזי ומנכ"ל הקרן איציק תורג'מן, נציגי אוניברסיטאות ותורמים.

בהמשך דבריו, פנה הנשיא פרס לתלמידי התכנית "מדעני וממציאי העתיד" ואמר "תכנית מדעני וממציאני העתיד התחילה בקטן - היום אנו רואים כי התוכנית גדולה מכל רעיון התחלתי. זה הקטן גדול יהיה - יחד, עם תמיכת שר החינוך נמשיך לפעול למצוינות בחינוך מדעי ומחקרי לתלמידי ישראל. אני גאה בכם היום ומברך אתכם", הצהיר פרס.

שר החינוך שי פירון התבטא אף הוא לראשונה על רצח הנער משועאפט: "אנו חווים כעת מגה פיגוע מוסרי. זהו לא רק רצח של ילד. זה רצח של אתוס מוסר ותרבות. שר החינוך, הרב שי פירון, סייר בתערוכה, התרגש מהתלמידים והתרשם מעבודתם. פירון אמר כי "משרד החינוך ימשיך לתמוך בתוכנית ויפעיל להרחיב אותה במטרה לחזק את המצוינות ואת הערכים בחברה הישראלית ולסייע לתלמידים נוספים למצות את הפוטנציאל שלהם".