מסתמן: הילית מגד תנהל את חברת המדיה סטארקום

סטארקום שייכת לקב' פובליסיס והמינוי של מגד הוא במטרה לחזק את זרוע המדיה

שינויים נוספים בחברות המדיה של קבוצת פובליסיס: ל"גלובס" נודע כי הילית מגד - לשעבר בכירה בפרוקטר&גמבל - צפויה לקבל לידיה את ניהול חברת המדיה סטארקום של קבוצת פובליסיס. מגד שימשה בשנים האחרונות בשורת תפקידים בחברת פרוקטר&גמבל ביניהם מנהלת מטה השיווק ומנהלת המדיה של החברה.

בתפקידה בפרוקטר עבדה מגד צמוד לחברת זניט מדיה - זרוע המדיה של קבוצת פובליסיס האחראית על רכש המדיה של החברה. פרוקטר נחשבת לחברה מסודרת מאוד בכל הקשור לניהול ותכנון המדיה שלה הן מבחינת ההתנהלות היומיומית והן מבחינת שיטות הרכישה. החברה פועלת באופן גלובלי ואחיד בכל העולם באמצעות אותן סוכנויות בכל מקום.

קבוצת פובליסיס החלה להפעיל בישראל את המותג סטארקום כבר באמצע 2012, אך עד עתה ללא הצלחה גדולה. החברה אמורה היתה לפעול כשלוחה של חברת המדיה הבינלאומית סטארקום, שתפעל כמותג נוסף לצד חברת המדיה זניט כדי לתת מענה לבעיות של ניגודי אינטרסים בין תקציבים המנוהלים בבאומן-בר-ריבנאי למשרדים אחרים של הקבוצה.

תחום המדיה הוא אחד התחומים המרכזיים בהם כשלה קבוצת פובליסיס במקסום כוחה בישראל. אריאלי-פובליסיס, גלר-נסיס ובאומן-בר-ריבנאי, שהיו קשורים כל אחד מהם בדרך אחרת לקבוצה, לא הצליחו לשלב כוחות אפילו ברמה המינימלית של רכישת מדיה משותפת.

באומן-בר-ריבנאי אמנם נמנה שנים ארוכות עם משרדי הפרסום הגדולים בישראל, אבל רוב הזמן הוא לא היה שחקן חזק בתחום המדיה, וחלק ניכר מתקציבי המשרד לא נרכשו באמצעות זניט. עם הזמן, הבשילו התנאים המעשיים מבחינת מבנה הניהול בקבוצה: פובליסיס רכשה את מניות באומן-בר-ריבנאי, הושלמה רכישת מלוא מניות גלר-נסיס, יורם באומן מונה ליו"ר הקבוצה והחלו להינקט צעדים לשיקום משרד הפרסום גלר-נסיס שהפך לפובליסיס. כך רוכזו כל התקציבים לרבות אלה של גלר-נסיס. בנוסף, הוחלט על הפעלת המותג הבינלאומי סטארקום. פובליסיס הצטיידה גם בדמות בולטת מתחום המדיה - יוסי ורשבסקי. כעת בתום עשרה חודשים בלבד צפוי ורשבסקי לחזור לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10.

בינתיים, שנה וחצי אחרי, קשה להכתיר את הניסיונות של הקבוצה לגדול בתחום המדיה כהצלחה מאחר שבפועל לא גויסו תקציבי מדיה משמעותיים נוספים וניסיונות לקבל לידיהם תקציבים כמו שטראוס או פרטנר לא צלחו בשלב זה.

באומן מסר בתגובה: "גייסנו את מגד כחלק מהכוונה להפוך לגורם מוביל בתחום המדיה. שני המותגים זניט וסטארקום יקבלו כל אחד את השיוך של התקציבים הבינלאומיים הקשורים אליו".