נערכים ל-7 ימי שידור? קשת בוחנת שינוי בניהול התוכן

בשיחות פנימיות שהתקיימו בזכיינית, עלתה האפשרות להפריד בין תפקיד מנהל התוכניות לבין תפקידו של רן תלם שיוסיף לנהל את חטיבת התוכן והפיתוח

רן תלם / צלם: תמר מצפי
רן תלם / צלם: תמר מצפי

זכיינית ערוץ 2 קשת בוחנת ביצוע שינוי ארגוני מקיף בתחום ניהול התוכן. ל"גלובס" נודע, כי בתקופה האחרונה התקיימו שיחות פנימיות בזכיינית, מהן עולה האפשרות כי ניהול התוכן בחברה יורחב בין שני תפקידי ניהול בכירים. האחד - בו ימשיך לשמש סמנכ"ל התוכן רן תלם - יתמקד בניהול התוכן עצמו ודרכו משלב הפיתוח ועד המסך, והשני יתמקד בניהול התוכניות - שיבוצן, אופן הצגתן וניהול התקציב. עדיין לא נבחר אדם לתפקיד החדש, לצדו של תלם.

הרעיון עלה לאחר שנפח התוכן שבפיתוח עלה משמעותית בקשת במיוחד לאור כמה שינויים אינטנסיביים שעוברים על החברה. הראשון שבהם הוא ההתרחבות לשוק הבינלאומי והקמת הזרוע ki, קשת אינטרשיונל, כך שתוכן רב מפותח לשוק המקומי ולמכירה בשווקי העולם במקביל. לצד זה אין להתעלם מהעובדה שקשת עשויה לעבור בתקופה הקרובה לעידן הרישיונות, בו תשדר בערוץ של שבעה ימים בשבוע, שלא כמו המצב כיום בו מחזיקה הזכיינית בזיכיון למחצית שבוע השידורים בערוץ 2. המבנה החדש דומה לנהוג בעולם, ברשתות שידור רבות, שם קיימים שני תפקידים נפרדים לראש חטיבת התוכניות ולראש חטיבת הבידור.

בימים אלו נמצאות בקשת בתהליך פיתוח 4 דרמות חדשות, מתוך 20 סדרות מתוכננות בסך הכל. בהן, דרמה חדשה של עידו רוזנבלום, סדרת-בת ל"עבודה ערבית" של סייד קשוע, דרמת מתח בשם "שקופים" של עמית כהן שאמורה להיות "חטופים" הבאה, ו"נופלות מהרגליים" בכיכובן של מילי אביטל ושני כהן, אותה פיתחה רותי רודנר. לצד הדרמות, הסתיימו בימים אלו צילומי תוכנית ריאליטי חדשה שתחליף על המסך את "האח הגדול" עם סיום העונה, בשם "הצילו", שבמרכזה סלבריטאים שלומדים לבשל. תהליכי הצילום והפיתוח כולם מתנהלים לצד אופרציית תפעול וניהול המסך ובכלל זה תוכניות מורכבות להפקה, כמו "האח הגדול".

במסגרת תהליכי הפיתוח המורחבים, גויסו אנשי תוכן נוספים בזכיינית, ומנכ"ל קשת, אבי ניר, קיבל את ההחלטה האירגונית, מתוך רצון לאפשר לרדת לפרטים בכל תהליך הפיתוח והשידור.

במסגרת זו, יהיה אמון תלם על פיתוח של תכניות חדשות וניהול התוכן של תכניות קיימות (כמו "האח גדול", "מאסטר שף"), כאשר מנהל מחלקת התוכניות יהיה אחראי על ניהול התקציב, רצועות אקטואליה, השיבוץ והפרוגמרינג ועבודת מטה. שני התפקידים יקבילו זה לזה ויעבדו בצמידות.

בקשת סירבו להתייחס.